38 חודשי מאסר לנהג שיכור שברח משוטרים כששוטר תלוי על דלת רכבו

הנהג ביצע שלל עבירות תחת השפעת אלכוהול עוד בטרם עלה לרכב – הוא עזב מעצר בית בו שהה, נהג ללא רישיון וללא ביטוח וסיים בנהיגה פרועה, סיכון חיי השוטר ונזק משמעותי לניידת
אייל חן |

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר יובל ליבדרו, גזר על עאואד אבו אבירה משבט אלעזאזמה 38 חודשי מאסר, במסגרת הסדר טיעון. בהסדר, הודה אבו אבירה בכתב אישום מתוקן, המייחס לו ביצוע עבירות של מעשה פזיזות ורשלנות, הפרת הוראה חוקית וחבלה בכוונה מחמירה, עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, נהיגה בזמן פסילה ונהיגה בשכרות, וכן עבירה נוספת של נהיגת רכב ללא פוליסת ביטוח תקפה. לאבו אבירה עבר תעבורתי הכולל 11 רישומים.

מעובדות כתב האישום המתוקן בו הודה אבו אבירה: לפני כעשרה חודשים בצהריים יצא אבו אבירה את מקום מעצר הבית בו שהה, בניגוד להחלטת בית משפט, ונהג ברכב מסוג BMW יחד עם אחר, כשהוא אינו מורשה לנהיגה, לאחר שרישיונו נפסל במסגרת הליך מעצר עד תום הליכים (הקשור בתיק אחר) וללא פוליסת ביטוח תקפה. שוטרי סיור, שהבחינו בנאשם נוהג ברכב שהגיע לעברם כשהוא אינו חגור בחגורת בטיחות, כרזו לנאשם לעצור ונסעו בניידת אחריו.

אבו אבירה לא נענה לקריאה, המשיך בנסיעה וביצע פניית פרסה. בשלב זה עצרו השוטרים את הניידת בניסיון לחסום את רכבו של אבו אבירה ולגרום לו לעצור, ובמקביל דיווחו בקשר אודות מספר הרכב בו נהג אבו אבירה. בתגובה, אבו אבירה, לחץ על דוושת הגז בחוזקה, עלה חלקית על המדרכה עם הרכב ועקף את הניידת מצדה השמאלי. השוטרים ביצעו פניית פרסה ונסעו אחר אבו אבירה. בהגיעם לצומת שנמצא מול בית הספר ברהט, עצר אבו אבירה את הרכב, עלה על המדרכה עם צדו הימני של הרכב והחל בנסיעה מהירה תוך שהוא מזגזג בין הרכבים הנוסעים בכביש, וגרם להם לסטות מהדרך. השוטרים שלא הצליחו להמשיך ולדלוק אחר אבו אבירה, דיווחו על כך בקשר.

לאחר כרבע שעה, בעקבות סריקות שנעשו באזור, זיהו שוטרים אחרים את אבו אבירה נוהג ברכב כשהוא מדבר בטלפון נייד האחוז בידו, נכנס לתחנת דלק ונעצר. השוטרים האחרים נכנסו לתחנת הדלק ועצרו את הניידת באופן שתחסום את נתיב הנסיעה של אבו אבירה. אבו אבירה החל לנסוע לאחור, ואחד השוטרים ירד מהניידת לכוון רכבו של אבו אבירה. השוטר שהגיע לחלון הנהג הכניס את ידו אל תוך הרכב במטרה לכבות את מנוע הרכב ולמנוע את בריחת אבו אבירה וזה לחץ על דוושת הגז והחל בנסיעה כאשר השוטר תלוי על דלת הנהג של הרכב כשידיו עדיין ברכב וכשהוא נאחז ברכב ובידיו של אבו אבירה על מנת לא ליפול.

השוטרים הורו לנאשם לדומם את המנוע אך זה לא נענה והמשיך בנסיעה עד שפגע עם רכבו בניידת. כתוצאה מכך השוטר שהיה תלוי על הרכב של אבו אבירה נפל, גופו נחבט בכביש ונגרמו לו חבלות בדמות שפשוף עמוק בגודל של 4-5 ס"מ עם אודם ונפיחות וקילוף עור באמה הימנית. כמו כן ניזוקו שתי הדלתות בחלקה השמאלי של הניידת. בהמשך לאמור, אבו אבירה המשיך בנסיעה מהירה לכוון הכביש הראשי והצליח להימלט כשנכנס לנתיב הנסיעה הנגדי ופנה שמאלה. אבו אבירה נעצר כשהוא נוהג ברכבו בכביש 6 ובדמו נמצא ריכוז אלכוהול של 589 מ"ג בליטר אוויר ננשף.

בגזר הדין כתב השופט ליבדרו כי הנאשם פגע בערכים המוגנים של הגנה על שלומם וביטחונם של ציבור המשתמשים בדרך ושל השוטרים שרדפו אחריו, הגנה על הקניין, שמירה על הסדר הציבורי והגנה על שלטון החוק ונציגיו. "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בענייננו היא משמעותית. השילוב בין מקבץ העבירות שביצע הנאשם יחד עם האופן בו הן בוצעו, מלמד על פגיעה ממשית ומשמעותית בערכים המוגנים. הנאשם סיכן בנהיגתו הפוחזת את משתמשי הדרך. כך עשה כאשר עלה על המדרכה ועקף את הניידת שחסמה אותו וכך כאשר נסע ו"זיגזג" עם הרכב וגרם לנהגים לסטות מנתיב נסיעתם. הנאשם סיכן גם את שלום השוטרים שרדפו אחריו ואת שלומו של השוטר שניגש לרכבו עת לחץ על דוושת הגז, נסע עם הרכב כשהשוטר תלוי על הרכב והתנגש בניידת שחסמה אותו, מה שגרם לנפילת השוטר, והמשיך במנוסתו", כתב השופט והוסיף: "בעניין זה יש להדגיש כי לנאשם הייתה כוונה מחמירה לגרום לשוטר לחבלה חמורה באמצעות הרכב ששימש אותו כנשק פוגעני".
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ד"ר יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות