מחיקת רישום פלילי – כך תעשו זאת

הרשעה בפלילים היא "כתם" והיא עלולה לטמון בחובתה השלכות כבדות על עתידו של אדם ועשויה להוביל לפגיעה כלכלית וחברתית. הליך של מחיקת רישום פלילי על ידי עורך דין יסייע למי שהורשע לחזור ולקיים חיים בצורה תקינה
%d7%a2%d7%95%d7%94%d7%93-%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9e%d7%a0%d7%a9%d7%94-%d7%95%d7%a7%d7%95%d7%91%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%9f |
מנשה - רון עורכי דין

אדם שביצע עבירה פלילית והורשע על ידי בית משפט, נזקף לחובתו רישום פלילי במשטרת ישראל.

בנוסף, אדם שנחקר כחשוד בביצועה של עבירה פלילית ותיק החקירה בעניינו נסגר בעילה שאינה העדר אשמה, נזקף לחובתו רישום משטרתי בגין תיק החקירה.

רישומים אלה עלולים לטמון בחובם השלכות כבדות על עתידו של אדם, מבחינה אישית ומקצועית כאחד, ועשויים להוביל לפגיעה כלכלית וחברתית קשה מנשוא. מסיבה זו, עורכי דין פליליים מקבלים פניות רבות מאנשים שהורשעו בבית משפט או נחקרו במשטרה ומבקשים מחיקת הרישום הפלילי בעניינם על מנת שיוכלו לחזור ולקיים את חייהם בצורה תקינה בלי שהרישום הפלילי יקשה עליהם.

השלכות רישום פלילי ורישום משטרתי

כלל ההרשעות לחובת אדם וכן תיקי חקירה פתוחים וסגורים מצטברים יחדיו למאגר רישום פלילי ומשטרתי במשטרת ישראל, שם מצוי מידע אודות כל ההליכים והתיקים הפליליים בעניין אותו אדם לכל אורך חייו, לרבות הליכים פליליים בבתי דין צבאיים.

אדם שלחובתו רישום פלילי בגין הרשעה בבית משפט שעדיין לא התיישנה ונמחקה או אדם שקיימים בעניינו תיקי חקירה בהם נחקר כחשוד, בעת שירצה להוציא "תעודת יושר" הנדרשת לעיתים תכופות לטובת צרכי עבודה, לימודים, קבלת רישיון מקצועי, אשרות שהייה בחו"ל ועוד, ימצא באותה תעודה רישומים אודות התיקים הנ"ל. אותו אדם עשוי להיתקל בקשיים בהגשמת אותה מטרה, ואף לחוות בעיות בחייו האישיים נוכח אותם רישומים המהווים עבורו "כתם" שהולך איתו לכל מקום ופוגעים הלכה למעשה בחייו ובעתידו.

מסיבה זו, אנשים שקיים בעניינם רישום פלילי או רישום משטרתי נעזרים בשירותיו של עורך דין פלילי, לצורך טיפול בהגשת בקשה מתאימה למחיקת הרישום הפלילי או למחיקת הרישום המשטרתי.

מחיקת רישום פלילי ומחיקת רישום משטרתי – מה זה אומר?

ההשלכות הבעייתיות המתוארות במאמר זה, חושפות אותנו לנזקים אליהם חשוף אדם שבעניינו קיימם רישום פלילי או רישום משטרתי. על מנת לפעול למחיקת הרישום ולחזור לנהל חיים תקינים ללא מכשולים, יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום הפלילי ולטפל במחיקת הרישום. חשוב לדעת שאופן העבודה במחיקת רישומים פליליים ומשטרתיים משתנה מרישום לרישום.

כך למשל, בקשה לרישום פלילי מגיעה לפתחו של נשיא המדינה, שהינו הגורם הבלעדי המוסמך על פי חוק ליתן חנינה שתוביל למחיקת אותו רישום פלילי. במסגרת בקשת החנינה, מבקש למעשה אותו אדם לקצר את תקופת ההתיישנות ו/או המחיקה שחלה בגין העבירה שביצע, כך שהעבירה תימחק בעניינו מהמאגר הפלילי המצוי בידי משטרת ישראל. משמעות המחיקה היא צמצום מספר הגורמים הזכאים לקבל מידע זה על פי חוק, לכדי גורמים מעטים ביותר.

לעומת זאת, מחיקה של רישומים בגין תיקי חקירה בהם נחקר אדם כחשוד ואשר לא הסתיימו בהגשת כתב אישום, מצריכה טיפול שונה מול גורמים אחרים.

נשאלת השאלה מדוע כדאי להגיש בקשת חנינה למחיקת רישום פלילי ולא לחכות אוטומטית למחיקת הרישום?

הסיבה לכך טמונה בעובדה כי רישום פלילי נמחק רק לאחר שנים רבות מתום תקופת ההתיישנות של העבירה – מדובר בתקופה ארוכה במיוחד. עם זאת, לכלל זה יש מספר חריגים, כמו לדוגמה, במידה והעבירה נעשתה על ידי קטין, אז תקופת ההתיישנות תהיה קצרה יותר. חריג אחר מתייחס להליך פלילי שהסתיים בבית משפט באי הרשעה. במצב שכזה הרישום יימחק לאחר 5 שנים.

נציין כי לנשיא המדינה כאמור קיימת הסמכות הבלעדית לקצר את תקופת ההתיישנות ו/או המחיקה ולהורות על מחיקת רישום פלילי באופן שאינו משתמע לשתי פנים. על כן, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי בהקדם שמומחה במחיקת רישום פלילי על מנת שיבחן את האפשרות למחיקת הרישום הפלילי בעניינכם.

האם כדאי להשתמש בשירותיו של עורך דין לצורך הגשת בקשה למחיקת רישום פלילי?

בהחלט. מחיקת רישום פלילי זהו דבר שיש להשאיר לטיפולם של אנשי מקצוע ולשם כך יש לפנות לעו"ד פלילי שהינו בעל מומחיות במחיקת רישום פלילי ובמחיקת רישום משטרתי. בקשה למחיקת רישום פלילי צריכה להיות מנומקת כראוי תוך הצגת טיעונים מבוססים, אסמכתאות, טיעונים משפטיים ועוד שיסבירו באופן נהיר מדוע יש לקצר את תקופת ההתיישנות ו/או המחיקה כנגד האדם המורשע. גם בקשה למחיקת רישום משטרתי צריכה לכלול טיעונים מבוססים ואסמכתאות מתאימות.

הואיל וחלק לא מבוטל מהבקשות למחיקת רישום פלילי ומהמבקשות למחיקת רישום משטרתי נדחות, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדין הפלילי על מנת לפעול נכון ולמקסם את הסיכוי לקבלת הבקשה. עורך דין פלילי המתמחה בהגשת בקשה למחיקת רישום פלילי, יידע להעלות את הנימוקים והטיעונים המתאימים, יציג את העובדות באור הנכון, ויפעל בצורה מקצועית על מנת למחוק את הרישום הפלילי בעניינכם.

למידע נוסף בנושא של מחיקת רישום פלילי

לאתר של מנשה – רון משרד עורכי דין


מנשה – רון משרד עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות