פרסם על חברי אגודת אסם הגליל "מושחתים נמאסתם" – יפצה ב-23 אלף שקל

תושב נטועה לא נבחר לאגודה השיתופית והוציא את זעמו בפוסט בפייסבוק על חברי ההנהלה כי הם "עושקים יתומים, קשישים ואת הציבור". בית המשפט פסק כי מדובר בטענות שקריות ובהוצאת לשון הרע
מעיין לביא |

שופטת בית משפט השלום בחיפה, עידית וינברגר, הורתה לתושב הישוב נטועה לשלם 23 אלף שקלים פיצוי בגין תביעת לשון הרע שהגיש נגדו חבר הנהלת האגודה השיתופית "אסם הגליל מכון תערובת של מושבי הגליל" זאת בשל שני פרסומים שפרסם הנתבע בדף הפייסבוק שלו.

על פי התביעה, הנתבע, ככל הנראה מאחר ולא נבחר לאגודה השיתופית, כך נטען, פרסם בין השאר נגד התובע וחבריו לאגודה בעמוד הפייסבוק: "להלן השמות של חברי הנהלת אסם – הגליל המודחים, המושחתים, הנוכלים, הרמאים שעשו במשך שנים את 'אסם – הגליל' בעשרות מליונים וקידמו אך ורק את האנטרסים האישים שלהם על חשבון הציבור.
האנשים הללו עשקו אלמנות, יתומים קשישים ואזרחים ותיקים ואת הציבור…. מושחתים נמאסתם".

לטענת התובע מדובר בלשון הרע בוטה שנכתבה "בלשון משתלחת, המדיפה ריח של עוינות אישית, התלהמות וחוסר תום לב, תוך ייחוס מעשים פליליים לתובע, הצגת מסקנות כוזבות ומידע שקרי, והצגתו כעובדה מוגמרת". לטענתו, הפרסומים "נגועים בחוסר תום לב קיצוני".

הנתבע העלה טענות הגנה שעיקרן, הטענה כי "מדובר בפרסום אמת" הנסמך על מסקנות דו"ח רשם האגודות השיתופיות שפורסם זמן קצר קודם לפרסום הראשון ודו"ח קודם משנת 2001. לשיטתו, התובע הוא איש ציבור, והנתבע חושף שחיתויות.

לאחר ששקלה את מכלול הטענות, קבעה השופטת וינברגר כי אכן מדובר בהוצאת לשון הרע וחייבה את הנתבע בפיצוי של 23 אלף שקלים כולל שכר טרחת עו"ד.
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עידית וינברגר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות