איים לפגוע בשופטים ומאבטחים – בית המשפט הסתפק בשל"צ

תושב רחובות הורשע כי הגיע למשרדי אגף הרווחה ואיים על עובדת סוציאלית כי יפגע בשופטים ובמאבטחים: "נמאס לי, כבר תכננתי הכל, אקח נשק, אלך לבית המשפט ואירה במאבטחים ובשופט ואתאבד, אין לי מה להפסיד"
רונן לוי |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, גזרה 140 שעות עבודות לתועלת הציבור על תושב רחובות שהורשע באיומים על בפני עובדת סוציאלית על פגיעה שלא כדין בשופט, מאבטחי בית המשפט ועובדי לשכת התעסוקה, לאחר שהוטלו עליו בבית משפט הוצאות בסך 2,000 שקלים.

על פי כתב האישום בו הורשע הנאשם, לפי הודאתו בעבירה של איומים, לפני מספר שנים, נדחה ערעורו של הנאשם נגד הסיוע המשפטי והוטלו עליו הוצאות משפט בסכום של 2,000 שקלים. כעבור חודש, הוא הגיע הנאשם למשרדי אגף הרווחה, איים בפני המתלוננת, המשמשת כעובדת סוציאלית באגף הרווחה באשקלון, בפגיעה שלא כדין בשופט וכן בפגיעה שלא כדין במאבטחי בית המשפט ובאחרים בלשכת התעסוקה.

על פי האישום, הנאשם אמרה לה: "נמאס לי, אני כבר תכננתי הכל אני אקח נשק… אני אלך לבית המשפט אני אירה במאבטחים ואז אני אירה בשופט. משם אני אסע ללשכת התעסוקה ואני אירה באנשים שם עם M16 ורימונים ואז אני אירה בעצמי ואתאבד, אין לי מה להפסיד".

העובדת הסוציאלית הבהירה לנאשם כי אסור לו לדבר בצורה כזו ובתגובה איים הנאשם פעם נוספת בפני המתלוננת על פגיעה שלא כדין בשופט, במאבטחי בית המשפט ובאחרים באומרו: "אני לא יכול לפטר את השופט ואם אני לא יכול לפטר אותו אז אני אהרוג אותו".

באת כוח התביעה, טענה בטיעונים לעונש, כי הנאשם ביצע עבירות כלפי עובדי ציבור ופגע במערכת השירות הציבורי בכללותה. כן הדגישה את התעוזה, המסוכנות, והזלזול בחוק שבהתנהלותו של הנאשם, תוך פגיעה בעובדי הציבור על רקע תפקידם. הנאשם איים פעם אחר פעם בפני העובדת סוציאלית, כי יפגע בשופט, במאבטחי בית המשפט ובעובדי לשכת התעסוקה. לטענתה, דברי האיומים כוללים איומים ברצח ומכאן שמדובר בפגיעה ברף גבוה. כאשר הסניגור ביקש מבית המשפט לבטל את הרשעת הנאשם.

השופטת פינק לא קיבלה את בקשת הסניגור והשאירה את ההרשעה על כנה, אולם החליטה להקל עם הנאשם. "במעשיו", כתבה בגזר הדין, "פגע הנאשם בערכים החברתיים של הגנה על שלומם של עובדי ציבור, גופם, שלוות נפשם וביטחונם האישי. הפגיעה בערכים החברתיים היא ברף גבוה לאור נסיבות ביצוע העבירה שכבר פורטו".

השופטת הוסיפה: "כבר עמדתי על נסיבותיו האישיות של הנאשם, אשר עומדות כולן לזכותו. בכלל זאת יש להדגיש את הודאתו של הנאשם, היעדר עבר פלילי, נסיבותיו האישיות, לרבות הנכות ממנה הוא סובל ומצבו הכלכלי הקשה. הנאשם שהה במעצר במשך מספר ימים ובהמשך היה נתון בתנאים מגבילים. הנאשם גם הביע נכונות להשתלב בטיפול במחלקה לשירותים חברתיים".
__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות