חשד: רו"ח הפחית את חבות המס של לקוחותיו

תושב מיתר נעצר על ידי רשות המסים בחשד שהציג מצגי שווא במאזני חברות שאותן ייצג בסכום כולל של כ-13 מיליון שקלים על מנת לסייע להן לחמוק מתשלום מס. בית משפט השלום בי-ם שחרר אותו בתנאים מגבילים
דניאל בן חמו |
רשות המסים, ארכיון.

תושב מיתר, רואה חשבון במקצועו, נעצר על ידי רשות המסים, בחשד לעבירות של מצגי שווא במאזני חברות אותן ייצג בסכום של כ-13 מיליון שקלים, על מנת לסייע להן להתחמק מתשלום מס. כמו כן, רואה החשבון חשוד בפעולות להפחתת חבות המס בתיקו האישי שלא כדין. שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעזר ביאלין, שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עלה, כי רואה החשבון הינו הבעלים ומנהל של חברה בבאר שבע העוסקת בהכנת דוחות ומאזנים של מאות חברות. במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה באר שבע, עלה חשד כי החשוד הציג בפני רשויות המס מצגים כוזבים. בשל החשדות נפתחה חקירה גלויה במסגרתה נחקר החשוד.

מממצאי החקירה עלה כי רואה החשבון, נקט במגוון פעולות שאינן לגיטימיות כדי להפחית את חבות המס בתיקו האישי. כמו כן הוא נחשד כי הציג מצגים כוזבים בדו"חות השנתיים של מספר חברות על מנת להסתיר את משיכותיהם של בעלי השליטה, ועל ידי כך להפחית את חבות המס. בפועל בעלי השליטה עשו שימוש פרטי בכספי החברה ללא תשלום מס.

הראיות, כך לפי רשות המסים, מצביעות על מצגי שווא במאזנים של אותן חברות בסכום של כ-13 מיליון שקלים בין השנים 2018-2017.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים, הורה השופט ביאלין, על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים בהם ערבות עצמית על סך 300 אלף שקלים, ערבות צד ג בסך 150 אלף שקלים, הפקדת מזומן בסך 50 אלף שקלים וצו איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום.
________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלעזר ביאלין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות