פרשת השוחד בעיריית אשדוד: מאסר על תנאי לקבלן יחיאל אבו

אבו, שהועמד לדין על מתן שוחד לממלא מקום ראש העיר לשעבר, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של סיוע להפרת אמונים ונידון למאסר על תנאי, קנס של 100 אלף שקל וחילוט בגובה 3.5 מיליון שקל
אייל חן |
קבלן קבלנים
אתר בנייה, ארכיון

מאסר על תנאי, קנס וחילוט של מיליוני שקלים נגזרו על הקבלן יחיאל אבו בפרשת השוחד בעיריית אשדוד
שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, דניאל בן טולילה, גזר 6 חודשי מאסר על תנאי, 100 אלף שקלים קנס וחילוט בסך של 3.5 מיליון שקלים על יחיאל אבו שהורשע בסיוע להפרת אמונים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד לקידום פרויקטים של נדל"ן .

אבו, הורשע על סמך הודאתו, במסגרת הסדר, בעבירה של סיוע להפרת אמונים. בכתב האישום צויין שמדובר בפרויקט מע"ר דרום, מרכז עסקים ראשי, שכמעט מראשיתו היה שנוי במחלוקת בשל זכויות הבנייה הרבות שקיבלו קבלנים בתמורה לשוחד. בפרשה, שקיבלה את השם "פרשת הקבלנים", בכתב האישום המקורי יחיאל אבו, נאשם במתן שוחד לממלא מקום ראש עיריית אשדוד לשעבר, עמרם כנפו, לצד קבלנים ואישי ציבור אחרים בעיר. אולם לאחר שהגיעו להסדר טיעון, הוחלט שיחיאל אבו יודה בסיוע להפרת אמונים ואילו נגד החברה שלו יבוטל כתב האישום.

הצדדים הגיעו להסכמה לפיה האישום כנגד החברה של אבו יבוטל ועל אבו ייגזרו 6 חודשים מאסר בדרך של עבודות שירות. בשל מצבו הבריאותי הוא לא נמצא כשיר לביצוע עבודות שירות ועל כן הוטל עליו עונש חלופי של קנס בסך 100 אלף שקלים.

השופט בן טולילה אימץ את ההסדר לאחר שמצא אותו סביר וציין כי מדובר בכתב אישום שונה בתכלית מהאישומים שיוחסו לאבו תחילה. "הנאשם", כתב בגזר הדין, "הודה ואף אין לומר שיש בהודאה זו משום חסכון בזמן שיפוטי רב בשים לב לעיתויה, הרי שעדין יש בה משום קבלת אחריות והבעת חרטה. נוסף לכך, יש לתת משקל למצבו הבריאותי של הנאשם. בעניין זה בית משפט אמנם קבע כי הנאשם כשיר לעמוד לדין".

השופט הוסיף: "לנאשם הרשעה לפי חוק הבניה וכן הרשעה ישנה לפי חוק למניעת זיהום הים כך שעל פני הדברים מדובר באדם שהרשעתו בתיק זה עומדת בניגוד להתנהלותו הנורמטיבית ביסודה. הנאשם הועמד לדין יחד עם נאשמים נוספים שלהם יוחסו מספר פרשות וזאת הגם שחלקו נגע לאישום אחד בלבד. מבלי שיהיה בכך להביע דעה לגבי שיקול הדעת של המאשימה בהגשתו של כתב אישום מיוחד, הלכה למעשה היה בכך כדי להאריך את בירור הדין בעניינו של הנאשם . ההסדר כולל עיצום כספי משמעותי בדמות חילוט של מילוני שקלים לצד קנס גבוה וכן ענישה צופה פני עתיד. יש לכל אלה כדי לתת מענה לאינטרס הציבורי. בסופם של דברים יש לחזור על ההלכה לפיה בתי משפט יכבדו הסדרים וחריגה בהם תהיה אך ורק במקרים יוצאי דופן מה שאין לומר במקרה דנן".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל בן טולילה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות