מתקין הדודים היכה עובד בעסק מתחרה – נידון לשנת מאסר

תושב רמלה, מתקין דודים במקצועו הורשע על פי הודאתו בכך שחבט במוט ברזל ושבר את ידו של בן 74 ששמר על רכב דודים מתחרה. בית המשפט קבע כי יפצה את הנפגע ב-10 אלף שקלים
דניאל בן חמו |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר שנת מאסר על מתקין דודי שמש, תושב העיר רמלה, אשר ללא כל סיבה הכה במוט ברזל ושבר את ידו של קשיש בן 74 וגרם נזק לרכבם של מתקיני דודים מתחרים. כמו כן השופט הורה לנאשם לשלם פיצוי של 10 אלף שקלים למתלונן.

הנאשם הורשע בעקבות הודאתו בכתב-האישום שייחס לו עבירות של חבלה חמורה וחבלה במזיד ברכב ועל פי כתב האישום הנאשם עבד כמתקין דודי שמש, כאשר לדירה בלוד, הגיעו מתקיני דודי שמש אחרים עם רכבם, כדי להתקין דוד שמש. המתקינים עלו אל הדירה, ובקשו מקרוב משפחה של בעלת הדירה, להשגיח על רכבם בזמן העבודה ואכן כך היה. בשעת צהריים, בעוד המתלונן, שאין בינו ובין הנאשם כל הכרות או סכסוך, השגיח על הרכב, הגיע הנאשם אל המקום בריצה, כשהוא אוחז במוט ברזל. הוא התקרב אל המתלונן והכה אותו בראשו באמצעות מוט הברזל. המתלונן ניסה להגן על עצמו עם ידו, אולם הנאשם הלם בו בעוצמה רבה בידו.

עקב התקיפה נגרם למתלונן שבר ביד שמאל, חבלות נוספות, הוא פונה לבית-חולים, קיבל טיפול רפואי וידו גובסה. מיד לאחר מכן, ניגש הנאשם אל הרכב של מתקיני דודי השמש וניפץ באמצעות מוט הברזל את שמשותיו.

השופט מזרחי הדגיש כי הפגיעה באיש המבוגר הובילה להשלכות נוספות מעבר לפגיעה הפיסית עצמה. "האירוע", נכתב בגזר הדין, "נחרט בזיכרון של המתלונן, נצרב בתודעתו, הוא חי בתחושת חרדה, עצם האירוע שבמסגרתו הותקף באופן חריף, באמצע יום שגרתי, ללא כל פרובוקציה מצדו הותירה אותו 'המום', נוכח התרחשותו ללא כל התראה מוקדמת, ללא תחושת סכנה שקדמה למקרה, והמפגש שנחווה על-ידו כסכנת חיים, ממשיך ללוות אותו, תוך שהפגיעה צמצמה את יכולת התפקוד היום יומית שלו, הפכה אותו פגיע, חשדן, חסר ביטחון מוגנות, וההערכה היא שהוא יזקק לטיפול תומך שיסייע לו לעבור את החוויה הטראומטית".

השופט הוסיף כי "מדובר באירוע אלימות חמור, סתמי, כלפי אדם מבוגר, ללא הכרות מוקדמת, ללא פרובוקציה, אשר גרם לו לשבר ולנזק נוסף, שביצע הנאשם". הנאשם, נעדר עבר פלילי, אך לא הציג תמונת שיקום ברורה ולכן, כך על פי גזר הדין, לא התקבלה בקשת הסניגור להסתפק בעבודות שירות.

"רק ענישה שכזו", כתב השופט מזרחי, "תשיג את מטרות הענישה בתיק זה – היא תשיב לנאשם כגמולו, תרתיע אותו מלשוב ולבצע מעשים דומים ותעביר מסר הרתעה כללי אל הציבור, המשתלב במגמת הענישה במקרים שכאלה, כדי לתרום להדברת האלימות הפושה בחברה".
___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות