בית המשפט העליון הוא אקטיביסט?

פחחח .. הצחקתם אותי !! השבוע התקבלו 3 החלטות בעליון, כולן קבעו שאין להתערב בשיקול דעתן של הרשויות, של המדינה, של השלטון ומוסדותיו. אם זה בית משפט אקטיביסט – לא אדע בית משפט פאסיביסט מהו !!
עו"ד יעקב שקלאר |
עו"ד יעקב שקלאר

1. ההחלטה הראשונה – המדגימה שערורייה של ממש – התקבלה בעניינה של שוטרת בשם אוחיון, שהיכתה אזרח ביחד עם שוטר נוסף בשם פורטל. הוסיפו שני השוטרים המושחתים פשע על פשע וזייפו דוחות מתואמים, בהם כדי לכסת"ח זה את זו ולהיפך, בדו התנגדות למעצר מצד האזרח המוכה, תירוץ לאלימותם כנגדו. מחש לא חקרו את השוטרת המושחתת תחת אזהרה, היא לא הועמדה לדין פלילי, גם לא משמעתי, אלא מנהלי – וקיבלה התראה ועונש ׳חינוכי׳, במסגרתו תרצה (מלשון הרצאה) על האיסור בזיוף דוחות ושיבוש חקירות. השוטרת המושחתת הפכה למרצה מבוקשת, במקום שיסלקו אותה מהמשטרה.
העתירה לעליון נדחתה השבוע בקביעה שאין זה מדרכו של בית המשפט להתערב בשיקולי מוסדות השלטון שכך החליטו.

2. ההחלטה השניה בענין ראש הממשלה נתניהו – נאשם פלילי בשוחד, מירמה והפרת אמונים, עבירות קלון ושחיתות קשות, יצא פטור בקביעה מעציבה שפשוט אין למי לתת הוראה להמנע מלהטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה;
א. על הנשיא אי אפשר לצוות – כי הוא חסין ובכלל אין לו שיקול דעת!
ב. על יור הכנסת גם לא – כי תפקידו טכני לכנס את הכנסת ותו לא ואין לו שיקול דעת!
ג. על רוב חברי הכנסת הממליצים על נתניהו אין לצוות – כי אין זה מדרכו של בית המשפט לצוות על חברי כנסת, אלא במקרים חריגים – וזה אינו מקרה חריג!
ד. על ראש הממשלה עצמו גם אין לצוות – כי אין לזה תקדים!
ה. גם פסק דין הצהרתי – על פיו אין ראש ממשלה תחת אישומי שחיתות ראוי לכהן במהלך משפטו הפלילי – אין לתת, כי למה? אה, בזה כלל לא דן פסה״ד. עזבו את זה. זה יותר מידי מהפכני.

3. ההחלטה השלישית השבוע של העליון, בעניינו של רפי רותם, חושף שחיתויות ברשות המיסים, דוקא התערבה וקיבלה את הערעור – אבל של המדינה, של הפרקליטות – הערעור התקבל על פסק דין אמיץ של בית המשפט המחוזי בתל אביב – שביטל חלק מהאישומים של רותם, והתערב בשיקול דעת מינהלי של הפרקליטות והמשטרה בהעמדה לדין!
״עד כאן״, אמר בית המשפט העליון, ״נתערב רק כדי לא להתערב. אסור להתערב בשיקול הדעת של המדינה בהעמדה לדין״!
וביטל את פסק הדין המתערב של המחוזי.

״לא להתערב״, יצאה השבוע בת קול מבית המשפט העליון, ״אנחנו פה רק כדי לא להתערב בשיקול הדעת של המדינה, אלא אם כן בית משפט אחר התערב, ואנחנו נורה לו לא להתערב״!

ההנמקה של בג״צ בענין אי ההתערבות בהחלטות של מוסדות המדינה ובשאלות שחיתות חמורות מדאיגה ומעוררת חובה דחופה להקים בית משפט לחוקה, שם ישבו שופטים שכל מה שיעשו הוא בדיקת תקינות פעולותיהם של הרשויות המושחתות – והוראות לתיקון הפעולות – אחרת ניוותר במדינה מושחתת עם בית משפט עליון הססן ופאסיבי !!
אקטיביסטים עאלק – פחחח .. הצחקתם אותי !!


בתמונה אני מנסה לשכנע את העליונים להתערב. תאחלו לי הצלחה ?

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות