פרקליטות המדינה החליטה לסגור את התיק נגד אל"מ במיל' אנואר סעב

הפרקליטות החליטה כי הקצין הבכיר לשעבר, ומנהל הסטארטאפ בהווה, לא יועמד לדין בפרשת התעשייה האווירית
מעיין לביא |
אנואר סעב בעת שירותו בפיקוד העורף. צילום: דובר צה"ל

אל"מ במיל' אנואר סעב, תושב אבו סנאן, נשם לרווחה כאשר בא כוחו, עו"ד מיכאל כרמל, קיבל הודעה מהפרקליטות על כך שהוחלט שלא לנקוט נגדו בהליכים פליליים בפרשיית 630 (התעשייה האווירית), ולסגור את התיק נגדו בהתאם להוראות סעיף 62 ב' ו- 63 לחוק סדר הדין הפלילי.

פרשת 630, שנחקרה ביחידת להב 433, התפוצצה בשנת 2017 עם מעצרם של 13 חשודים, חלקם עובדי התעשייה האווירית. אנואר סעב, נחקר גם הוא בפרשה בחשד למתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.

לאורך כל החקירה טען סעב באמצעות עו"ד כרמל כי אין לו כל קשר למעשים פלילים וכאמור, סגן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד יוחאי בן שמואל, הודיע לעו"ד כרמל שלאחר בחינת הראיות בתיק, הוחלט שלא לנקוט נגד אנואר סעב בהליכים פליליים ולסגור את התיק.

חקירת הפרשה עברה לשלב הגלוי ב-2017, כאשר המשטרה עצרה 13 חשודים ובהם גם בכירים בחברה וקצין בכיר לשעבר, וערכה חיפושים בבתי החשודים, בחברות ובמשרדי התעשייה האווירית. הפרשה כללה מספר רב של מעורבים ברבדים רבים של תע"א, בהם בכירים, חברי ועד, דירקטורים, מנהלים, זוטרים, שומרי-סף, יועצים וספקים. החשד המרכזי שעלה הינו שאנשי תע"א קיבלו שוחד וטובות הנאה מחברות פרטיות שהעניקו לה שירותים, ובתמורה קידמו את האינטרסים שלהן.

החוקרים חשדו אז כי בתמורה לטובות הנאה שקיבלו אותם בכירים שנעצרו, זכתה חברה מהצפון להקלות ולביצוע עבודות עבור התעשייה האווירית בניגוד לנהלים, תוך העדפה ברורה על פני חברות אחרות. אותה חברה על פי החשד זכתה להזמנות "מתגלגלות": בכל פעם שהיה נגמר התשלום בגין הזמנה לביצוע של עבודה מסוימת, הייתה יוצאת הזמנה נוספת. אחד החשודים מהחברה הקבלנית הוא חבר מרכז הליכוד ואחר חבר במפלגה בהסתדרות.

בהודעת המשטרה עם התפוצצות הפרשה נמסר: "החקירה הסמויה בפרשה זו העלתה עד כה התנהלות פלילית שיטתית וחשד לשחיתות עמוקה לכאורה הנהוגה בתע"א".
________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a1%d7%a0%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות