זייף מעל 600 אלף דולר – ירצה עבודות שירות

שופט ביהמ"ש השלום בתל אביב, שמאי בקר, נימק את העונש הקל והחריג בכך "שלא מדובר באותו אדם שביצע את המעשים לפני 4 שנים, יש לגזור דינו לחסד ולא לשבט"
נעמה כהן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, גזר 9 חודשי עבודות שירות על נאשם שהשתתף בזיוף של 600 אלף דולר שהיו אמורים להיות מופצים לשוק. השופט בקר שציין כי בעונש חריג ויוצא דופן ביחס לעבירות שביצע, מאחר ו"לא מדובר באותו אדם שביצע את המעשים לפני 4 שנים" והטיל על הנאשם גם קנס בסך 5,000 שקלים.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות של זיוף שטר כסף וקשירת קשר לביצוע פשע. על פי כתב האישום, סמוך לחודש דצמבר 2015 קשר הנאשם קשר עם שניים נוספים, על מנת לייצר ולהפיץ שטרות כסף מזויפים. כאשר אחד הנאשמים, גרפיקאי בהכשרתו, הוא שייצר את שטרות הכסף, בעוד שהנאשם שהורשע ואדם נוסף יממנו את רכישת הציוד לצורך כך, בשווי עשרות אלפי שקלים, וישלמו לו עבור עבודתו.

הנאשם, כך נטען באישום, העביר לגרפיקאי צ'ק של אימו על סך 40 אלף שקלים לרכוש את הציוד וזה ייצר שטרות כסף מזויפים בערך של 50 דולר, בשווי כולל של 600 אלף דולר, ומסרם לנאשמים. הניסיון להפיץ את השטרות נכשל בעקבות חקירת המשטרה.

התובעת הדגישה בסיכומיה, כי לשיטתה יש לראות חומרה יתרה במעשיו של הנאשם נוכח היקף שטרות הכסף שזויפו. לדבריה: "לא בכל יום בית המשפט רואה כתב אישום כה חמור בבחינת תעשיה לייצור דולרים מזויפים. פוטנציאל הנזק בהחדרה לשוק של כ-600 אלף דולר גדול ביותר ויכול היה לפגוע פגיעה חמורה בחיי מסחר תקינים וכלכלת המדינה".

השופט בקר שכאמור החליט להקל באופן חריג על הנאשם, קבע בגזר הדין, כי "הנאשם שעבר עבירות חמורות בשנת 2016 אינו אותו נאשם שדינו נגזר היום. טרם דיון לגופו של עניין, ראיתי להבהיר כי הכלל הוא שאדם שקושר קשר עם אחרים, קשר מתוכנן היטב, לזייף סך של 600 אלף דולר, באיכות משובחת, על כל ההשלכות החמורות הנגזרות מכך, הרי שפניו מועדות אל בית האסורים, ולשם בלבד. כאשר כלל זה – המכתיב עונש חמור לזייפן כגון דא – עמד לנגד עיני, כפי טענתה הנכוחה של התביעה, יש לומר, נפניתי לבחון את טיעוני הצדדים, את הפסיקה, את נסיבותיו של הנאשם".

השופט הוסיף: "בסוף הדרך באתי לכלל מסקנה שיש לגזור דינו לחסד ולא לשבט. חלקו של הנאשם בביצוע העבירות הוא מרכזי. עם זאת, הנזק מביצוע העבירות היה פוטנציאלי בלבד ואף בכך איני מקל ראש, שכן הכסף המזויף לא הגיע לקונים או מוכרים תמימים, והמסחר התקין במדינה, או בחו"ל, לא נפגע".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שמאי בקר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות