למרות הצהרת תובע שוחרר צעיר שנחשד בפריצה למחסנים באזור הקריות

השופטת השתכנעה מדברי הסניגור שוויתר על זכות השימוע, והסכימה לשחרר את הצעיר למעצר בית מלא
מעיין לביא |

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד תושב הצפון, בן 19, שנעצר בחשד לפריצה וגניבת רכוש רב, בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. למרות זאת, שופטת בית משפט השלום, סימי פלג קימלוב, קיבלה את טענות עורך דינו מיכאל כרמל, והורתה על שחרור בתנאים מגבילים.

לפני קצת יותר משבוע נעצר החשוד, ביחד עם קטין, בחשד שפרצו למחסנים באזור הקריות וגנבו משם רכוש רב. לטענת המשטרה, מדובר בהתפרצות שבוצעה בהתארגנות מראש ע"י מספר חשודים, שהגיעו עם מספר כלי רכב וכלי פריצה, וגנבו מ-7, 8 מחסנים רכוש. המשטרה גם טענה שמדובר בחוליה שפורצת למחסנים באותה שיטה בשעות הלילה בקריות.

כאמור, המשטרה הגיעה עם הצהרת תובע, לפיה יוגש בימים הקרובים נגד הצעיר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. הסניגור עו"ד כרמל ביקש מבית המשפט לשחרר את מרשו, וטען כי החשוד נטול עבר פלילי וסובל משורת בעיות רפואיות קשות ביותר. עבר תאונה כמעט קטלנית, נפצע בתור ילד.

"לא מדובר באדם בקו הבריאות. אני מתקשה להבין ההיגיון המשפטי של ילד בן 17 וחצי שמשוחרר ללא כל תנאי למעצר בית ללא פיקוח, ללא הפקדות, ללא כל דבר מכביד, שיש כוונה להגיש כנגדו כתב אישום. כל ההבדל ביניהם הוא שנה וחצי, שנתיים בגיל. מצבו הרפואי של מרשי שונה ממצבו הרפואי של הקטין ששוחרר שהינו בריא לחלוטין", אמר עו"ד כרמל, והוסיף: "מדובר על עבירת רכוש, לא פריצה לבית אלא למחסן, עבירת רכוש שהמסוכנות בה קובעת כמה פרמטרים שמהם ניתן ללמוד מסוכנות. אחד מהם עבר פלילי מה שאין כאן. השני תחכום ופה מדובר על פריצה למחסן נטוש שאין בו אנשים. זה לא כמו פריצה לבית שדורשת תעוזה ותחכום. בסופו של יום הדבר היחיד שמקים עילת מסוכנות זו ההתארגנות בחבורה. ניתן להתגבר על כך ע"י כך שיהיה במעצר בית מלא, עם התחייבות שלנו שאנו מוותרים על זכות השימוע, ושניתן יהיה להגיש כתב אישום כמו נגד הקטין עם בקשה להארכת תנאים".

למרות שנציג המשטרה ביקש להאריך את מעצר החשוד בחמישה ימים, השופטת פלג קימלוב החליטה לקבל את בקשת עו"ד כרמל, והורתה על שחרורו למעצר בית. "עיינתי בתיק החקירה ואני סבורה כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של המשיב. באשר לעילת מעצר, הרי שעל פניו מדובר בעבירות רכוש אשר נופלות בגדר עבירות רכוש שלגביהן נקבע בהלכת פרנקל כי יש עילת מעצר", כתבה השופטת, והוסיפה: "לא ניתן להתעלם כי החשוד שבפני צעיר ללא עבר פלילי ולפיכך, לאחר ששקלתי אני סבורה כי ניתן להורות על שחרורו כבר כעת".
_______________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת סימי פלג קימלוב

_______________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a1%d7%a0%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%90%d7%9c-%d7%9b%d7%a8%d7%9e%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות