ביהמ"ש הרשיע את יאיר בינימינוב ברצח היהלומן בוריס בוטרלשווילי

בנימינוב, שהכיר את בוטרלשווילי על רקע עיסוקם בתכשיטנות הורשע כי ירה בו בשל חוב שלא הצליח להחזיר ליהלומן, הצית את רכבו וקבר את גופתו ביער. השופטים: "הנאשם הרבה לספר שקרים"
אייל חן |
רצח, אילוסטרציה

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בלוד, בראשות אב בית הדין, מנחם פינקלשטיין. הרשיע את יאיר בינימינוב, בן 53, ברצח איש העסקים בוריס בוטרשווילי, בן 59. השופטים ציינו כי העונש הצפוי להיגזר על בנימינוב הוא מאסר עולם, משום שמדובר בהרשעה לפי החוק הישן של עבירות המתה ברצח בכוונה תחילה. בינימינוב, הצית את רכבו וקבר את גופתו של בוטרשווילי ביער לצורך טשטוש ראיות לפני כשנתיים וחצי. בינימינוב גם הורשע בשוד בנסיבות מחמירות כל זה על רקע חוב כספי שחב לבוטרשווילי שלא הצליח להחזיר.

מכתב האישום, בו הורשע בינימינוב, בינו ובין בוטרשווילי היתה היכרות על רקע עיסוקם בתכשיטנות. בינימינוב נקלע למשבר כלכלי והיה חייב כסף לבוטרשווילי, אך התקשה להחזיר את החוב. לפני כשנתיים וחצי הגיע בינימינוב לביתו של בוטרשווילי בלוד עם אקדח, שם פגש את בוטרשווילי עם תיק ובו כסף, תכשיטים ויהלומים.

בינימינוב ביקש שבוטרשווילי יסיע אותו חזרה לביתו במודיעין, ובוטרשווילי הסכים. כשהגיעו למודיעין, נכנסו לחניון תת קרקעי סמוך לדירתו של בינימינוב, שם, ביקש ממנו לאפשר לו לצאת כדי לחנות את הרכב וכשיצא שלף את האקדח וירה בבוטרשווילי כמה כדורים, ארבעה מתוכם פגעו בחזהו.

לאחר הרצח, בינימינוב לקח את התיק עם התכשיטים והכסף, הסתיר אותו בחניון, שטף את הזירה והחליף בגדים בדירתו. משם המשיך ליער מודיעין, גרר את גופתו של בוטרשווילי לשוחה וכיסה אותה באבנים. בהמשך שב ללוד, הצית את רכבו של בוטרשווילי במבנה נטוש וחזר לביתו באוטובוס.

הפרקליטות טענה בסיכומיה כי התשתית הראייתית הנסיבתית בתיק היא מוצקה, ומלמדת מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם רצח ושדד את המנוח על פי תכנון מראש. ומנגד, ההגנה, טענה בסיכומיה מספר טענות בהן שלא הוכח מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם הוא האדם אשר ירה במנוח, אולם אם ייקבע כי הנאשם הוא האדם אשר ירה במנוח, יש להרשיע אותו בעבירת הריגה בהתאם לסעיף 298 לחוק העונשין לפי נוסחו טרם תיקון מס' 137 ,ולא בעבירת הרצח.

זאת, על פי ההגנה, בטענה כי "מדובר באירוע ספונטני, שבו איבד הנאשם את עשתונותיו וביקש להכאיב למנוח, אך לא חפץ במותו". לחלופין, כך נטען, אם תידחה הטענה האחרונה, מבקשת ההגנה להרשיע את הנאשם בגרימת מותו של המנוח כאשר היה נתון במצוקה נפשית קשה עקב התעללות חמורה ומתמשכת, בהתאם לסעיף 301ב, לחוק העונשין, בנוסחו החדש לאחר תיקון מס' 137. לפי סעיף זה, "העושה מעשה בדמותו מצב דברים שאינו קיים, לא יישא באחריות פלילית אלא במידה שהיה נושא בה אילו היה המצב לאמיתו כפי שדימה אותו".

הרכב השופטים הרשיע את בינימינוב ברצח בוטרלשווילי. בהתייחסות לעמדת הסנגור נכתב בהכרעת הדין: "בעניין זה עולה השאלה האם ניתן להחיל את הסייג הקבוע בסעיף החוק על הנסיבה 'עקב התעללות חמורה ומתמשכת'? על כל פנים, עניין זה אינו דורש הכרעה במקרה הנדון, וזאת משום שאינני סבור כי מתקיימת בענייננו 'התעללות חמורה ומתמשכת' או טעות כנה מצד הנאשם. הנאשם הרבה לספר שקרים, ביניהם שקרים בדבר מעורבותו של בוריס במקרים הנטענים ווידויו של בוריס בפניו. את שקריו אלה דחיתי מכול וכול".
_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם פינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות