איים ותקף את בת זוגו, בית המשפט ביטל ההרשעה והסתפק בשל"צ

האירועים היו ברף התחתון של תקיפה וכללו יריקה ואיומים מילוליים, והתרחשו במהלך 48 שעות שניתן לראותן כאירוע אחד
כרמית אלוני עובדיה |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסף טורס, ביטל הרשעת הנאשם שהואשם בעבירות של איומים ותקיפה של בן זוג, וקבע כי אמנם הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות, לו אך נמנע מהרשעתו וחייב את הנאשם בביצוע צו של"צ למשך 140 שעות. השופט טורס קיבל את טיעוני עו"ד אביעד חייט כי האירוע נבע ממשבר רגעי, שהיה תוצר של מצב קיצון בין בני הזוג.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של איומים ותקיפה של בן זוג. על פי עובדות כתב האישום, היו הנאשם והמתלוננת בני זוג ולהם ילד משותף כבן ששה חודשים, במהלך ויכוח בין הנאשם לבין אשתו תקף אותה הנאשם בכך שירק לעברה ופגע בה בעודה מחזיקה את בנם התינוק, וכן איים עליה בכך שהתקרב לעברה כשידיו מאוגרפות.

שעות אחדות לאחר מכן, שוב איים הנאשם על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בגופה, בכך שאמר לה: "יש לך מזל שעל רצח יושבים בכלא אחרת הייתי עושה לעולם את הטובה הזאת וכבר לא היית כאן, הלוואי שתמותי". אירוע נוסף שהתרחש יומיים לאחר מכן, במסגרתו איים הנאשם על בת הזוג בכך שאמר לה: "התינוק הזה חמוד והלוואי ולא היינו מביאים אותו, רק שהייתי נפטר מהגועל נפש הזה, שנקרא את, אני שונא אותך, תביני את זה ותפנימי את זה, זבל אני אעשה את זה ואם צריך אני אנפח לך את הפנים, אז אם אני בסדר, אני נותן את הסיבות לזה שאני לא בסדר".

בטיעונים לעונש הדגיש בא כוח התביעה, כי מדובר באיומים ובתקיפה שנעשו לנגד עיניו של התינוק, אשר היה מצוי בידיה של המתלוננת. עוד ציין, כי הנאשם אינו עומד בתנאים ובקריטריונים שנקבעו לעניין אי ההרשעה, ומתחם העונש ההולם נע בין 6 חודשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח ועד 16 חודשי מאסר בפועל.

מנגד הסניגור, עו"ד אביעד חייט, ביקש להימנע מהרשעת הנאשם. הוא הדגיש כי מדובר בעבירות שבוצעו במשך יום וחצי ומדובר באירוע המצוי ברף הנמוך של עבירת התקיפה, שכן לא בוצעה תקיפה פיזית, למעט היריקה, עליה התנצל הנאשם הן בפני המתלוננת והן בפני שירות המבחן. עו"ד חייט ציין כי הליך הגירושין בין הצדדים צפוי להסתיים בזמן הקרוב וכי בשנה וחצי שחלפה מאז קרות האירוע לא אירע דבר שעשוי להעיד על הישנות התנהגות אלימה כלפי בת הזוג.

עו"ד אביעד חייט

השופט טורס קיבל בסיכומו של דבר את טיעוני עו"ד חייט, הורה על ביטול ההרשעה וציין בהחלטתו את עברו הנקי של הנאשם ואת העובדה שהעבירות בוצעו במהלך 48 שעות, ומכאן שניתן לראותן כאירוע אחד לצורך ענייננו ולא ככישלון רב פעמי. "אירוע האלימות המתואר בכתב האישום במסגרתו ירק הנאשם על המתלוננת הוא מכוער, אך אין חולק שמדובר בדרך ביטוי קלה של עבירת התקיפה, וכי לא מדובר במעשה שגרם לחבלה כלשהי", כתב השופט טורס בהחלטתו, והוסיף: " בנסיבות ענייננו, הרי שמבלי להקל ראש בחומרת העבירות, סבור אני כי הנזק הצפוי לנאשם בשל הרשעתו, תוך הבאה בחשבון של סיכויי התרחשותו, אינו עומד ביחס ישר לתועלת החברתית שבהרשעתו".
_________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס

_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98-%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות