דו"ח מבקר המדינה: כשלים בהתנהלות הלשכה עד 2019

מבקר המדינה מצא כי בשבע השנים בין 2012-2019 היו ליקויים בביקורת הפנים, בהליכי מינוי בוררים, מניעת ניגודי עניינים ותלונות הנוגעות לאתיקה. לשכת עורכי הדין: בשנה האחרונה הושלמו רפורמות חשובות; אנו מברכים כל ביקורת שתעזור להשתפר
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
אפי נווה, יו"ר הלשכה לשעבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד ממושאי הביקורת השנתית של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, היתה לשכת עורכי הדין. הדו"ח מתייחס לתקופתם של עו"ד דורון ברזילי ועו"ד אפי נוה, שהתפטר בשל אישום פלילי וכיום הוא מסובך במספר פרשיות, ובטוח שגם מהדו"ח הזה הוא לא ירווה נחת.

על פי דו"ח המבקר שבדק את השנים 2012-2019 (טרם היכנסו של עו"ד אבי חימי לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין), עלה כי בין השאר היו ליקויים בביקורת הפנים ובדוחות הכספיים, נעשו כשלים בהתנהלותה של החברה הכלכלית של לשכת עורכי הדין, וכן הלשכה לא הסדירה את תחום מניעת ניגודי העניינים.

במהלך אותן שבע שנים בהן התמקדה הביקורת, המבקר ציין את העובדה כי מערך ביקורת הפנים בלשכה לא תפקד כראוי, ובכל חמש השנים האחרונות שאליהן התייחס הדו"ח, לא אושרו הדוחות הכספיים של הלשכה במועד. לגבי הדו"ח הכספי לשנת 2017, מצא המבקר שהדו"ח אינו כלל את נתוני החברה הכלכלית, שגם לגביה מצא המבקר ממצאים קשים. בין השאר, לא נערכו רישומים כנדרש במערכת הנהלת החשבונות של החברה, והדוחות הכספיים שלה אושרו באיחור של שנה. המבקר גם העיר כי הלשכה לא הסדירה את תחום מניעת ניגודי העניינים, העשויים להתרחש במסגרת פעילותה, כפי שבא לידי ביטוי למשל בסוגיית מינוי בוררים וחברות בוועדות המקצועיות.

עוד מצא המבקר כי לפני הרפורמה בלשכת עורכי הדין, שהחלה עם כניסתו של עו"ד חימי לתפקיד, משך הטיפול בתלונות אתיקה במחוז תל אביב נפרס על פני מספר שנים באופן שאינו תקין, ומחוז המרכז לא הפעיל את ועדת האתיקה כפי שנדרש בחוק.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה לדו"ח: "דוח המבקר מתייחס לשנים עברו, טרם היבחרו של עו״ד אבי חימי לתפקיד ראש הלשכה. מאז כניסתו של חימי לתפקידו, הושלמו מספר רפורמות משמעותיות בעבודת הלשכה, רובן מתכתבות ומהוות יישום מלא של הליקויים וההערות שעולות בדוח המבקר. כך, לשכת עורכי הדין מצויה בעיצומו של תהליך רה-ארגון, אשרור והסדרת נהלים: הוטמע נוהל ניגוד עניינים בקרב עובדי הלשכה; הוסדר נושא מינוי בוררים, כך שהמינוי יתבצע מעתה בצורה שקופה על-ידי ועדה שתורכב משופט בדימוס, עורך דין מהמגזר הפרטי ועורך דין מהמגזר הציבורי; תקציב ועדות האתיקה הוגדל משמעותית; מר אמיר ויזל מונה לתפקיד מבקר הפנים של הלשכה; ועוד",

עוד נמסר מהלשכה: "לשכת עורכי הדין מחויבת לפעול לקידום השמירה על החוק, על טוהר המידות, על ערכי שקיפות ועל כבודו ורמתו של מקצוע עריכת הדין. אנו מברכים כל ביקורת שמקדמת את פעילותנו, ונמשיך לנהוג בנורמות המקצועיות והערכיות הגבוהות ביותר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות