יצחק אברג'יל נעצר בתוך תא הכלא: "תנו לי לחזור לישון"

ראשי ארגוני הפשע אברג'יל ואבי רוחן העצורים עד לתום ההליכים במסגרת תיק 512 המתנהל נגדם, נעצרו בבית הסוהר בחשד שאיימו על התובע. אברג'יל בבית המשפט: "אני מחבב אותו ואני אף פעם לא מאיים"
מעיין לביא |
יצחק אברג'יל, ארכיון

מספר שבועות לאחר שנגזר דינו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל בתיק הסמים בבית משפט השלום, המשטרה שוב עצרה אותו הפעם עם העבריין אבי רוחן, בחשד לאיומים על תובע בפרקליטות העומד בראש תיק 512 נגדם. אברג'יל בבית המשפט ביקש דבר אחד מהשופט: "תן להם כמה ימים שהם רוצים לחקור, תן לי לחזור לאגף שלי לישון. אני חמש שנים מנהל תיק". השופט עמית מיכלס דחה את בקשת המשטרה להארכת מעצרם.

אברג'יל ורוחן, העצורים עד תום ההליכים בפרשת 512 וממתינים לסוף משפט, נעצרו בתא המעצר על ידי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433 במשטרה, כחשודים באיומים על התובע בתיק נגדם.

המעצר הגיע לאחר שבשבוע שעבר, התלונן הפרקליט בפרשת 512, כי הוא נתון לאיומים מצדם של השניים. לאחר חקירה קצרה, שבא לטענת המשטרה נאספו ראיות לכאורה, לרבות תיעוד קולי ועדויות של מלווים מיחידת נחשון בשירותי בתי הספר הסוהר. הוחלט לעצור את השניים והם הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

בדיון שהתקיים בבית המשפט, טענה הסניגורית של רוחן, כי אין סיבה להאריך מעצר, למי שמצוי כבר חמש שנים במעצר עד תום ההליכים. לטענתה, רוחן הוא אדם חכם שלא היה מאיים על תובע. אברג'יל עצמו אמר בדיון: "הסגירו אותי לאמריקה בזמן שהם יודעים בלי עד מדינה ואמרו לבית המשפט באמריקה, שיש שם עד מדינה ואין עלי עד מדינה. זה רלוונטי כי הפרקליט ייצג. הפרקליט הוא בן אדם. אני לא אגיד לך הוא פרקליט, כבן אדם הוא בן אדם סופר בן אדם ואני מחבב אותו והוא יודע את זה, זה מה שמעצבן אותי. כפרקליט, תובע, הוא רוצה לנצח תיק ולא משנה לו באיזה דרך. אבל לבוא ממני, אם אני בחיים אם פעם אחת נפתח לי תיק על איום, אני לאיים לא מאיים אף פעם".

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, הביע תמיהה על מעצרם ודחה את בקשת המשטרה. לדבריו, החליט לשחרר את השניים מהמעצר, מאחר והם מצויים ממילא במעצר עד תום ההליכים. השופט אף דחה את בקשת המשטרה לעכב את ההחלטה והורה להחזיר את השניים לתנאי מעצרם הקודם.

"אודה ולא אבוש שלאחר ששמעתי את הסבריו של נציג המבקשת, לא שמעתי הסברים כלשהם המצדיקים את הארכת המעצר", כתב השופט מיכלס. "מבלי להמעיט מחומרת המעשים המיוחסים לחשוד על פי החשד, לא מצאתי שיש כאמור עילה להארכת מעצרו בשלב זה. עם זאת, אין משמעות הדבר שלא ניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום לצד בקשה למעצר עד תום ההליכים ואולם, כפי שניתן היה לעשות כן בימים האחרונים, ניתן יהיה לעשות כן גם בימים הבאים, מבלי להיזקק ל'מעצר הגישור'".
__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות