דקר את הבורר – נידון ל-3.5 שנות מאסר

תושב הצפון הורשע כי במהלך בוררות הוא שלף סכין מטבח ודקר שניים מהנוכחים ואמר: "אף אחד לא יצא מכאן על הרגליים". בית המשפט התחשב בכך שהודה במיוחס לו ופסק כי יפצה את הנפגעים ב-7,000 שקלים בסך הכל
מעיין לביא |
חבט עם המצ'טה ונמלט לחממות. אילוסטרציה shutterstok
דקירה. אילוסטרציה shutterstok

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, גזר 3 וחצי שנות מאסר, על תושב הצפון, שהורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות חמורות ופציעה בנסיבות מחמירות לאחר שדקר והיכה אנשים עימם שחשד בהם כי הציתו את ביתו. הנאשם גם ישלם פיצוי של 5,000 שקלים למתלונן אחד ואילו לשני אלף שקלים פיצוי. אחיו של הנאשם שפעל יחד עימו עדיין לא הותר.

על פי כתב האישום, בין הנאשם לבין שניים אחרים, התגלע סכסוך על רקע חשדו של הנאשם כי הם הציתו את ביתו, זאת על רקע חשדו של אחד מהם שהנאשם התפרץ לביתו. אביו של אחד מהם פנה לאדם שמכיר את הנאשם שיסייע ביישוב הסכסוך. במהלך המפגש בביתו של הנאשם בנהריה, הוא ואחיו דרשו פיצויים על ביתם שניזוק בשריפה. משסירבו אלה לשלם, אחיו של הנאשם, נעל דלת היציאה, שלף סכין מטבח ואמר: "אף אחד לא יצא מפה על הרגליים".

הנאשם, נטען באישום, ניגש לבורר ובאיומי סכין דרש ממנו להוציא את תכולת כיסיו וזה שלף גז פלפל וריסס לעבר הנאשם ואז השניים נאבקו והנאשם דקר אותו וגרם לו לחבלות חמורות כשהוא נושא בסכין. בהמשך דקר הנאשם אדם נוסף ובעת שהבורר ניסה לזחול משם, הנאשם ואחיו היכו אותו קשות.

המדינה טענה לאחר הכרעת הדין, כי מדובר בנאשם שפעל באלימות יחד עם אחיו שטרם אותר. נטען שחלקו של הנאשם באירוע משמעותי ועיקרי וליתר חומרה שהדברים נעשו במסגרת פגישה ליישוב סכסוך. בהיבט של תכנון נטען שלמעשה הנאשם היה מוכן לתקיפה כאשר היתה מונחת בזירה קופסה ובה סכין מטבח וחלקו של הנאשם באירוע דומיננטי, כאשר הוא היה זה שדקר את המתלוננים וגרם להם נזק משמעותי ביותר ושהנסיבות לא הצדיקו בשום אופן את האלימות הקיצונית שננקטה כלפיהם, אלא ההפך הוא הנכון, כיוון שבאו ליישב סכסוך.

הנאשם עצמו טען כי "למד את הלקח" וכי למד "שעליו לשלוט בכעסיו". לשיטתו הוא מצר על כך שעשה את הדברים כאשר בנו היה כל כך קטן ונמנע ממנו לשהות עמו בתקופה חשובה בחייו. הוא ציין בנוסף שהמעצר קשה לו.

השופט פיש ציין בגזר הדין, כי חלקו היחסי של הנאשם באירוע היה מהותי, מאחר והוא זה ששלף ראשון נשק וכן לא מתקיימת פרופורציה בין השימוש בסכין לבין הריסוס בגז פלפל. "כמו כן", כתב השופט, הנאשם נקט באלימות חמורה כלפי הבורר שנפגע בצורה יחסית קשה וכן כלפי אדם נוסף שגם נפגע אם כי ברמה פחות חמורה".

"היה צפוי להיגרם נזק משמעותי מהשימוש בסכין ואכן נגרם" הוסיף השופט. "הנאשם היה צריך להבין את הפסול במעשיו מבעוד מועד ולהימנע מהם. באשר לעונש בתוך המתחם, לחובת הנאשם אומנם עבר פלילי, אולם אין מדובר בעבירות כה חמורות כמו במקרה דנן. לצד זה יש להוסיף עוד שהנאשם בחר ליטול אחריות על מעשיו בשלב מוקדם של ההליך לאחר תיקון כתב האישום ולהודות בו".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל פיש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות