בעלי אולמות עתרו לבג"צ: "לחאפרים מותר לערוך אירועים בעוד אנחנו סגורים"

איגוד אולמות המהדרין פנו היום (ב') לשופטי העליון בדרישה להורות על פתיחת ענף האירועים באופן מצומצם על אף מגבלות הקורונה. בעתירה הם דורשים: אין כל סיבה לאסור עלינו לפעול, אל תפלו אותנו ביחס למוסדות חינוך ולמתחמים אחרים"
אייל חן |
מחאת בעלי האולמות, יוני 2020. צילום: פלאש 90
מחאת בעלי האולמות, יוני 2020. צילום: פלאש 90

איגוד אולמות המהדרין, הגישו הבוקר עתירה לבג"צ, בדרישה שיורה למדינה לאפשר קיום אירועים מצומצמים בשטחם. בעתירה, אותה הגישו, מבקשים בעלי האולמות שלא להפלות אותם ביחס למוסדות חינוך ומתחמים אחרים. "מדובר במצב שהדעת אינה יכולה לסבול, העסקים המשלמים למדינה בכל השנים מע"מ ארנונה ומיסים, נסגרים תחת מסגר ובריח, וה'חאפרים' עושים רווח על גב מצב הקורונה", נכתב בעתירה.

בעתירה אותה הגישו בעלי האולמות, נטען כי במסגרת התיקון, נקבע בהוראות תקנה 11 א. (ב) לתקנות, כי מותר יהיה לקיים טקס, לרבות חתונה או טקס דתי, במסיבה או בטיול מאורגן ובלבד שמספר המשתתפים בו לא יעלה על 20 אנשים בשטח פתוח ועד 10 אנשים במבנה, ואם מקום ההתקהלות כולל גם מבנה וגם שטח פתוח – עד 20 אנשים. מנגד בהוראות תקנה 11 א. (ג) נקבע כי "מפעיל מקום ציבורי או עסקי לא יקיים במקום ציבורי או עסקי אירוע אסור, ועל אף האמור בתקנת משנה (ב), לא יקיים בו אירוע מוגבל".

בעלי האולמות טוענים להפליה היות והתקנות כיום מאפשרות לקיים חתונות במתכונת מצומצמת במוסדות חינוך וכיו"ב – אך לא באולמות ובעסקים אחרים. "אין כל סיבה מקצועית או הגיונית", נכתב בעתירה, "לאסור דווקא על עסקים לקיים אירועים מוגבלים, שכן נגיף הקורונה אינו מבחין בין ענף עסקי אחד למשנהו, ואינו מדבק פחות באירוע מוגבל המתקיים במקום שאינו עסק, לאירוע מוגבל המתקיים בעסק".

עוד נכתב: "בניגוד לשכל הישר וההיגיון הבריא, נאסר על בתי עסק לקיים אירוע מוגבל בהתקהלות מותרת בשטח העסק (גם בחצר העסק). מנגד כל גוף שאינו עסקי (כדוגמת מוסד חינוך), יכול לקיים אירועים מוגבלים בשטחו לרבות חתונות".

בעתירה ציינו כי הציבור החרדי והדתי, אינו מאפשר לעצמו לדחות חתונות שנקבעו ומשכך החתונות מתקיימות במתווה שנקבע בתקנות, כאירועים מוגבלים, במוסדות חינוך וגורמים נוספים שאינם עסקיים, כגון חאפרים. "כך", נכתב עוד, "בהתאם לתקנות, בו בזמן שבתי העסק סגורים, ואין באפשרותם לקיים אירועים מוגבלים, ה'חאפרים' עורכים בחצרותיהם חתונות מוגבלות, במחירים מופקעים, והכל בהתאם להיתר שניתן להם בתקנות".

"קיום אירועים מוגבלים אצל ה'חאפרים'", כך נטען, "שאין להם כל תשתית ראויה, לקיום אירועים בצורה נאותה, היא מפגע בריאותי ובטיחותי חמור, שלא היה מתאפשר בימים רגילים, ומנגד על העסקים בעלי רישיונות מהגורמים המוסמכים, נאסר לקיים את האירועים המוגבלים. ויודגש, מדובר על אירועים זהים, הן באופיים, והן בכמות המשתתפים בהם, וסוג המבנים של העסקים אינו נופל ממבני ה'חאפרים'. מדובר אפוא במצב שהדעת אינה יכולה לסבול, העסקים המשלמים למדינה בכל השנים מע"מ ארנונה ומיסים, נסגרים תחת מסגר ובריח, וה'חאפרים' עושים רווח על גב מצב הקורונה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות