מבצע אכיפה: עיצומים כספיים על אתרים לסילוק פסולת

המשרד להגנת הסביבה הטיל קנסות בגובה מאות אלפי שקלים על שני אתרים לסילוק פסולת לאחר ששרפו בהם פסולת פיראטית: "נפלטו חומרים שעלולים לגרום לנזק לאוויר, למים, לקרקע ולצמחייה ועלולים לזהם גם את מי התהום והנחלים"
רונן לוי |

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצומים כספיים בסכום כולל של 1.1 מיליון שקל על שני אתרים לסילוק פסולת, ששרפו בהם פסולת פיראטית: 730 אלף שקל קנס ניתן לאתר בבית ג'אן וכ-367 אלף שקלים, לתחנת מעבר בקריית אתא.

הקנסות ניתנו במסגרת פעולת פיקוח שביצעו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה וצוותי פיקוח ממחוז צפון של המשרד לאיתור שריפות פסולת בצפון הארץ. במהלך פעילות האכיפה נצפתה פסולת בוערת ועשן שהיתמר מתחנות מעבר לפסולת בשני מקומות: בקריית אתא ובבית ג'אן.

באתר רויאל נע בגליל, בבית ג'אן, אתר לסילוק פסולת הנמצא במועצה המקומית בית ג'אן ומנוהל על-ידי חברת רויאל נע בגליל, תועדו 5 אירועים שונים של הבערת פסולת – דבר המהווה עבירה על חוק אוויר נקי.

כמו-כן, כך על פי המשרד להגנת הסביבה, החברה לא דאגה לגדר היקפית התוחמת את אתר הפסולת.

בעקבות הפעילות והממצאים החמורים שנצפו בשטח, החליט המשרד להגנת הסביבה לבצע הליך של הטלת עיצום כספי אשר בסופו שלח לבעל האתר במועצה האזורית בית ג'אן דרישת תשלום בסך 730 אלף שקל.

זאת, בגין שריפות הפסולת ואי-גידור האתר.

בתחנת מעבר ומיון פסולת יבשה של חברת א.ניר פינוי פסולת – אזור התעשייה קריית אתא, תועדו מפגעי זיהום אוויר וריח שנגרמו משריפת פסולת, העומדים בניגוד לחוק אוויר נקי, לאחר שבעלי האתר ומפעיליו לא פעלו באופן המתחייב על-פי דין למניעת השריפה. בסיום תהליך הטלת העיצום שלח המשרד לחברה דרישה בסכום של כ-367 אלף שקלים.

לפי המשרד לאיכות הסביבה, "בבעירה לא מבוקרת של פסולת, כפי שאירע בשני המקרים, נפלטים חומרים שעלולים לגרום נזק לאוויר, למים, לקרקע ולצמחיה. חומרים כדוגמת תרכובות אורגניות נדיפות עלולים לזהם אף את מי התהום והנחלים. בשטח האתר נצפו פסולת אורגנית הכוללת פסולת ביתית, גזם, פגרים, פסולת עירונית וכן פסולת בניין המכילה אריזות פלסטיק וקרטונים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות