ביהמ"ש: צו הגנה נגד קונפילקט שגורמים זוג הורים לבנותיהן

השופט אסף זגורי קבע כי ההורים לא יוכלו לחשוף את הילדות לסכסוך ביניהם ואסר עליהם להעביר מסרים מסיתים ביניהם ואם יעשו כן יקנסו: "הדרך הנכונה היא לנרמל את חייהן, הדוגמא האישית מתחילה כעת!"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט לענייני משפחה בנצרת, אסף זגורי, הוציא צו הגנה לטובת ילדות, לא מפני הוריהם אלא מפני הקונפליקט שאלה גורמים להם וכן קבע חלוקת זמני שהות שוויוניים ואסר איסור מוחלט על ההורים ועל משפחותיהם לערב את הילדות, לחשוף אותן לסכסוך ולהעביר להם מסרים מסיתים כנגד ההורה האחר או כנגד המשפחה שכנגד ועל כל הפרה ישולם סכום של 2,000 שקלים.

בית המשפט נדרש להתנגשות בין החלטה לקביעת הסדרי שהות בין אם לבנותיה הקטינות, לבין החלטה שניתנה על ידי מותב אחר שלא היה מודע לאותה החלטה בשל אי קשירת התיקים על ידי המזכירות ובה ניתן צו הגנה המרחיק אותה מהבית ומבנותיה הקטינות. נקבע כי הגשת הבקשה לצו הגנה כשעתיים לאחר שניתנה החלטה בבקשת הבטחת קשר בתיק יישוב סכסוך, נעשתה בחוסר תם לב.

"במקרה הנדון", כתב השופט זגורי בהחלטתו, "פעלו שני ההורים באופן פוגעני כלפי בנותיהם הקטינות תוך שימוש בהן לצרכי הסכסוך: האב הקליט את הבנות והסית אותן כנגד האם. שני הצדדים הגישו תלונות במשטרה שגרמו לחקירת הקטינות ואף להרחקת האב מהן שלא לצורך תוך הוצאה זמנית של הקטינות למשמורת זמנית אצל הסבתא מצד האב זאת בנוסף לאיבוד עשתונות והתנהגות אלימה באחד המקרים שבהם הילדות סירבו ללכת עמה".

על פי ההחלטה, עובדת סוציאלית לחוק הנוער קבעה, כי לאור ההיכרות מהימים האחרונים עם המשפחה עולה כי "רמת הקונפליקט היא גבוהה ביותר ומשפיעה לרעה של הקטינות", עד כדי כך שהיא שקלה להכריז על הקטינות כ"נזקקות", לכנס ועדת תכנון טיפול לשם קביעת דרכי טיפול מתאימות.

השופט זגורי קבע כי אכן נחוץ במקרה הנוכחי צו הגנה. אך הצו המגן לא צריך להיות מהאם. הוא גם לא צריך להיות מהאב, אלא נחוץ בנסיבות צו הגנה מהסכסוך ומהקונפליקט. "הדרך הנכונה היא לנרמל את חיי הקטינות ולחבר אותן שוב עם הוריהן", כתב השופט. "לתת להן מקום להישמע אך להיזהר מלערבן שוב בסכסוך. להפריד את המגורים בין ההורים ולקבוע חלוקת זמני שהות ברורה. להפסיק לחשוף אותן לחקירות, עדויות והליכים שונים. להפסיק להעביר להם מסרים על המותר והאסור לספר, לא להאשים לפניהן את האב או האם. פשוט לתת להן לחיות את חייהן בשקט תוך מתן תמיכה טיפולית ורגשית מיידית… תשומת לב ההורים – כי הילדות בוחנות התנהלותם. אם הוריהם לא יידעו לפתור מחלוקות בהסכמות, עלולות הקטינו לאמץ דרך התנהלות דומה בחייהן החברתיים. הדוגמא האישית וההורית מתחילה כעת!".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אסף זגורי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות