חטף ורצח אדם שאיים להטיל עליו ועל הוריו כישוף – נידון ל-28 שנות מאסר

הקורבן, שטען כי הוא בעל יכולת כישוף איים על הנאשם כי במידה ולא ישלם לו 10 אלף שקל בתוך יומיים הוא יטיל עליו קללה וזה בתגובה החליט להרוג אותו. בית המשפט פסק כי יפצה את משפחת הנוח ב-700 אלף שקל
דניאל בן חמו |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בבאר שבע, בראשות אב בית הדין נתן זלוצ'ובר, גזרו 28 שנות מאסר על תושב ירושלים שהורשע בכתב אישום מתוקן, לאחר הסדר טיעון ולאחר גישור שהתקיים בפני כב' נשיאת בית-המשפט המחוזי בבאר-שבע, בביצוע עבירות של רצח, חטיפה לשם חבלה והשמדת ראיות .

על פי עובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע הנאשם, המנוח תושב בית לחם והנאשם הכירו כשנה לפני הרצח, על רקע טענת המנוח וגם אמונת הנאשם שהמנוח הוא בעל יכולות כישוף. במסגרת היכרות זו הנאשם אף הביא, כשנה לפני הרצח, את הוריו ואחיו לבית-לחם, כדי שהמנוח יבטל כישוף ויסירו בתמורה ל-100 שקלים. בין המנוח והנאשם התפתחו קשרי חברות והנאשם גם ביקר את המנוח כשהוא אושפז בשל מחלת הסרטן בה לקה.

לאחר ששוחרר מבית החולים, המנוח דרש מהנאשם לשלם לו תוך יומיים 10 אלף שקלים ואיים עליו שאם לא ישלם, הוא יטיל עליו ועל הוריו כישוף. עוד באותו יום, הנאשם חש כאבים בבטנו ולמחרת הוא אמר למנוח שישלם את הכסף, וזאת הגם שלא התכוון לשלם. כעבור מספר ימים גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לפגוע במנוח.

הנאשם ביקש ממנו להצטרף אליו לנסיעה והמנוח שהיה נכה עקב תאונת דרכים והתנייד באמצעות קביים, עלה לרכב בו היו הנאשם ואדם נוסף והם נסעו לבית ששייך לבית משפחת הנאשם בחברון, והציע למנוח לראות שטח ששייך למשפחת הנאשם, הם אכן נסעו לשטח זה וכשירדו מהרכב, כביכול, כדי לעשן נרגילה, הנאשם התיז על פני המנוח גז פלפל וכשהמנוח נאנק מכאבים, הנאשם או האחר הוציאו מהרכב את הטוריה ואת את החפירה והיכו באמצעותם בראשו של המנוח וכתוצאה מכך המנוח מת. הנאשם וחברו גררו את המנוח למקום סמוך, חפרו בור באדמה בו קברו את המנוח.

בית המשפט הרשיע את הנאשם, וגזר עליו 28 שנות מאסר, לאחר הסדר טיעון ולאחר גישור שהתקיים בפני נשיאת בית-המשפט המחוזי בבאר-שבע, בביצוע עבירות של רצח, חטיפה לשם חבלה והשמדת ראיות. לעניין הפיצוי לא היתה הסכמה והצדדים טענו בעניין זה. התביעה סברה שיש לחייב בפיצוי מקסימלי, בלא קשר ל"סולחה" שנערכה בין משפחת הנאשם למשפחת המנוח ולכסף ששולם במסגרת הסכם זה, בשעה שההגנה סבורה שהואיל ובמסגרת ה'סולחה' כבר שולם למשפחת המנוח סכום שערכו בשקלים כ-700 אלף שקלים, אין מקום לפסוק פיצוי כלל והשופטים קבעו כי זה יהיה הפיצוי.

"לעניין גובה הפיצוי הראוי", נכתב בגזר הדין, "נתנו משקל לכך שהמדובר במעשה נפשע, בו הנאשם ניצל את מצבו הפיזי של המנוח ורצח אדם צעיר ומוגבל. התוצאה קשה והיא גרמה לנזק ולכאב המר שנותרו מנת חלקם של משפחת המנוח, כפי שעולה מתסקיר נפגעי העבירה, המעלה תמונה קשה במשפחת הקורבן".
_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נתן זלוצ'ובר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות