למרות התנגדות המדינה – שחרור מוקדם לאסיר השפוט על עבירות אלימות חמורות

ועדת השחרורים של שב"ס הורתה על שחרורו המוקדם של אסיר שהיה שפוט ל-19 חודשים, אף שהמדינה התנגדה לכך נחרצות בשל אופי העבירות. בכך התקבלה עמדת באת כוחו, עו"ד אליז קנסטיני, לפיה ניתן לאיין את מסוכנתו בתוכנית שיקום
אייל חן |
משפחת חרירי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

ועדת השחרורים של שרות בתי הסוהר הורתה לשחרר שחרור מוקדם אסיר אשר היה שפוט ל-19 חודשי מאסר בעבירות אלימות, על אף העובדה שהמדינה התנגדה נחרצות לשחרורו המוקדם מאחר ולטענתה מדובר בעבירות אלימות חמורות.
חברי הועדה קיבלו את טענת הסנגורית עו"ד אליז קנסטיני לפיה כי ניתן לאיין את מסוכנתו בתוכנית השיקום שלו.

האסיר מרצה מאסר שני הכולל עונשים בגין שני תיקים. תיק אחד בגין תקיפת שוטרים ביחד עם אחיו ותיק נוסף במסגרתו הורשע בתקיפה ביחד עם אחר וחבלה של ממש. בתיק זה המתלונן היה מעסיקו לשעבר והוא הותקף באלות. בשני התיקים בהם הורשע, הוא ביצע את המעשים עם אחרים ועם בני משפחה. בסך הכל הוא נידון ל-19 חודשי מאסר בפועל.

בדיון של ועדת השחרורים נטען על ידי המדינה, כי לפני מספר חודשים האסיר עבר עבירות משמעת והורחק מהמחלקה למניעת אלימות בה שולב למשך חודש ימים לאחר שהפר את המשמעת וניסה להיכנס למרכז ללא אישור. לוועדה הוצגה חוות דעת של העו"ס, מחודש יולי האחרון, ולפיה ביחס לעבירות שביצע הוא לא לוקח אחריות ולא מביע חרטה.

הסנגורית עו"ד אליז קנסטיני, אמרה בדיון, כי מרשה הבין את חומרת מעשיו, הודה, הביע חרטה ובכך הרים את הנטל המוטל עליו על פי חוק לשחרור מוקדם.

"הביע חרטה", עו"ד אליז קסנטיני

לדבריה, בתחילת מאסרו השכיל האסיר להבין כי העדר גבולות חיצוניים הובילו לריצוי מאסרו, הוא מביע רצון לשינוי אורחות חייו. עוד ציינה כי האסיר הציג בעיותיו בצורה אותנטית ולאחר שבחנו את הצרכים והדגשים שעליו לשקם – שילבו אותו בטפול שיתן מענה לטפול באסיר זה.

"האסיר", אמרה עו"ד קנסטיני, "ניצל את ההזדמנות אשר נתנה לו לשוב לטיפול ומעת חזרתו בחר להירתם לטיפול, מפרק זמן ניתן ללמוד שלא שב לסורו, התנהגותו מופתית, סיים טיפול בהצטיינות בקבוצת אלימות".

עמדת הפרקליטות הייתה כי אין מקום לשחרורו של האסיר, בוודאי לא בהתאם לתוכנית רש״א שהרי מדובר בתכנית דלה ובאמצעים טכנולוגיים לאור משבר הקורונה. למרות זאת זאת, טענה עו״ד קסנטיני כי גורמי המקצוע בטרם קבלת האסיר בפיקוחם של הרשות לשיקום האסיר בחנו את עניינו של האסיר והחליטו כי הוא מתאים לתכנית בפיקוחם וכי הם סבורים שזו נותנת מענה ראוי להמשך טיפולו של האסיר.

חברי הוועדה קיבלו את דברי עו"ד קנסטיני וקבעו כי האסיר יוכל להשתחרר שחרור מוקדם. "חברי הוועדה", נכתב בהחלטה, "בחנו את כלל העובדות שהוצגו בפניהם אין ספק שהאסיר עבר הליך משמעותי בכלא ודוחות גורמי הטפול חיוביים תוכנית רש"א תואמת את התקופה בה נמצאים ואין מקום לקבוע שמדובר בתוכנית דלה. חברי הועדה סבורים שתוכנית רש"א מהווה המשך להליך הטיפולי שעבר האסיר בכלא לדעת חברי הועדה הרים האסיר הנטל המוטל עליו".

____________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%96-%d7%a7%d7%a1%d7%a0%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות