שני בלשים תובעים את מח"ש במיליוני שקלים: "תפרו לנו תיק"

השניים הועמדו לדין וזוכו וכעת באי כוחם, עוה"ד ורד כהן ורענן בר-און דורשים עבורם פיצוי בבית משפט השלום בתל אביב: "מח"ש דאגה 'לייצר' כתב אישום יש מאין, גררה אותם להליך כואב וגרמה לפגיעה בלתי הפיכה"
רונן לוי |
מוניר ענבתאוי
מח"ש, ארכיון

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעה מעודכנת נגד מח"ש, על ידי שני שוטרי בילוש מהדרום, בטענה ל"תפירת תיק". נגד השניים הוגש כתב אישום ממנו זוכו וכעת עורכי הדין המייצגים אותם, עו"ד ורד כהן ועו"ד רענן בר-און דורשים פיצויים של מיליוני שקלים מהמדינה. "מח"ש", נכתב בתביעה, "דאגה 'לייצר' יש מאין כתב אישום, הביאה למעצרם של התובעים, גררה את התובעים להליך כואב, יקר ומתיש, גרמה להם להוצאות כבדות ולפגיעה בלתי הפיכה הן בשמם הטוב והן בנפשם".

כתב התביעה הוגש לאחר שמח"ש הגישה כתב אישום נגד השניים והם זוכו ממנו מכל וכל. בית המשפט המחוזי בבאר-שבע לא רק זיכה אותם, אלא גם מתח ביקורת קשה מאוד על מח"ש במסגרת פסק הדין המזכה. "לאור אשר בא בפני בתיק זה", נכתב בפסק הדין, "ביחס להתנהלות היחידה החוקרת במח"ש בחקירה זו, כמפורט לעיל, אני מוצא לנכון להורות, כי העתק הכרעת הדין יועבר ליועץ המשפטי לממשלה, על מנת להביא זאת לתשומת ליבו. היחידה החוקרת, מח"ש, הוצבה למשמר על המשטרה והתנהלותה. מהראיות שבאו בפני ביחס לחקירה זו עולה תמונה המעלה את הצורך במשמר גם של מי אשר הופקד על המשמר".

כעת, בתביעתם האזרחית שהוגשה לבית המשפט בתל-אביב, דורשים עורכי הדין בר-און וכהן, בשמם של הבלשים, פיצוי כספי במיליוני שקלים על הנזקים שנגרמו להם – גם נזקי גוף וגם נזקים כספיים שנגרמו להם לטענתם בגלל מח"ש.

אחד התובעים היה ראש צוות בילוש בתחנת המשטרה בבאר-שבע והשני היה רכז בילוש בתחנה. לפני מספר שנים הם נעצרו ונחקרו על ידי מח"ש בטענה לתקיפת חשוד. הטענות נגדם התברר בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, ובפסק דינו קבע בית המשפט, שהשניים מעולם לא עשו את המעשים המיוחסים להם. בית המשפט מתח ביקורת נוקבת בפסק דינו על התנהלותה של מח"ש, שהגישה את כתב האישום.

בכתב התביעה שהגישו בימים אלה עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, תיארו כיצד מח"ש דאגה "לייצר" יש מאין כתב אישום, הביאה למעצרם של התובעים, גררה את התובעים להליך כואב, יקר ומתיש, גרמה להם להוצאות כבדות ולפגיעה בלתי הפיכה הן בשמם הטוב והן בנפשם. מח"ש גם הוציאה לשון הרע על שוטרי יחידת באזל בבאר- שבע, ובכללם התובעים, כינתה אותם ארגון פשיעה, וטענה, כי הם פושעים ואיימה שתפרק "את הארגון הזה" (תחנת המשטרה בבאר-שבע).

עורכי הדין רענן בר-און וורד כהן

מח"ש, על פי התביעה, גם תפרה תיק לשניים, כאשר החליטה "להגיש כתב אישום בכל מחיר". לטענת באי כוחם, היא גם איימה עליהם בשלל איומים. למשל, כשנודע לה על ההפלות שעברה רעייתו של אחד מהם, איימה עליו מח"ש שאשתו תפיל את העובר, שהוא יפוטר מהמשטרה, שלא תהיה לו עבודה ופרנסה, שלא יהיה מי שידאג לאוכל לילדיו, ושהוא עומד לאבד את ביתו ורכושו, לאחר שישקיע את נכסיו בשכירת שירותי עו"ד.

על השני, כך נטען, איימה מח"ש שהוא "יאכל זין", לעולם לא יהיה יותר שוטר, יוותר ללא פרנסה, וכל כספו יילך לעורכי דין, וכינתה אותו, שוטר בתפקיד, "נכה בראש". מח"ש גם מנעה העברת ציוד בסיסי שהובא לצורך המעצר. על מנת לשבור את רוחו של אחד התובעים הוא הושלך, לתא מעצר אחד עם עבריינים ובני מיעוטים, באופן שסיכן את חייו. על פי התביעה, "מח"ש התעללה בתובעים על ידי כך שהקפיאה אותם בקור העז, במזגן אותו הותירה על קור מקפיא, בלילות ירושלים הקרים ממילא. מח"ש מנעה מהתובעים אוכל, שתיה, הפסקות בחקירה וטיפול רפואי".

כפי שטענו עורכי הדין בר-און וכהן בכתב התביעה: "במקום להתנהל כגוף אובייקטיבי, אשר בוחן את העובדות ובורר אותן, התנהגה מח"ש כ'בריון' חסר מעצורים, באופן פרובוקטיבי וחדור מטרה אחת בלבד, להרוס את התובעים".

בכתב התביעה, תובעים השניים פיצוי במיליוני שקלים על נזקיהם – נכות נפשית ונזקי הגוף שנגרמו להם, לרבות אובדן השתכרות והפסדי פנסיה, וכן פיצוי בגין פרסום לשון הרע ובגין עוגמת הנפש העצומה שנגרמה להם.

לאתר משרד בר-און, כהן, עורכי-דין

__________________________________________________

משרד בר-און, כהן, עורכי-דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות