המדינה מבקשת להסגיר לצרפת ישראלי שעשק מאות קשישים

אילן מרקו תושב צרפת, נעצר לפני כשבוע בעקבות חקירה סמויה שהחלה בעקבות מידע שהגיע מארץ הולדתו על עוקץ קשישים ובעלי הון. כעת מבקשת הפרקליטות להסגירו לארץ מולדתו שם יועמד לדין על עבירות מרמה, סחיטה באיומים ועושק
רונן לוי |
כרטיס אשראי, ארכיון

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בירושלים, בקשה להארכת מעצרו הזמני של אילן אברהם מרקו, אזרח ישראל וצרפת, וזאת לצורך הסגרתו לצרפת כדי שיעמוד שם לדין בעבירות מרמה, סחיטה באיומים ועושק. מרקו נעצר לפני ימים אחדים על ידי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב, וזאת בעקבות שיתוף פעולה בין משטרות ישראל וצרפת.

מרקו הואשם בצרפת, בכך שבמשך כשלוש שנים, עד למעצרו, בעודו בישראל, רכש את פרטי הקשר של מאות קורבנות עבירות מרמה קודמות, שהתפתו להשקיע את כספם בהשקעות בינלאומיות שלא היו ולא נבראו. הוא יצר עמם קשר, באמצעות שיחות טלפון שנחזו להיות מקומיות, או באמצעות כתובות אימייל מטעות, כשהוא מתחזה לשוטרים ולאנשי רשויות המס והמכס הצרפתיות, חלקם דמויות קיימות.

מרקו, כך נטען, מסר לקורבנותיו כי כספם נתפס על ידי הרשויות, אך כדי לקבלו עליהם לשלם מס או כופר בשל העובדה שהשקיעו כספים מעבר לים בלי שהצהירו על כך בפני הרשויות. פעמים רבות, כדי לרכוש את אמונם של הנפגעים, שלח להם מרקו זימונים מזויפים לחקירה, חתומים כביכול על ידי שופטים חוקרים. רבים מן הנפגעים, שהיו לעתים קרובות אנשים מבוגרים, התפתו להאמין למרקו ונענו לדרישות התשלום שהציג. כשלא זכה לשיתוף פעולה, הטריד מרקו את הנפגעים בשיחות טלפון חוזרות ונשנות, כשהוא מאיים על בני שיחו בפגיעה כלכלית, במעצר, או מגדף אותם בביטויים קשים, אלימים ומבזים.

בדרך זו, כך לפי האישום, הועברו לחשבונותיו של מרקו יותר משני מיליון אירו. העברתם של סכומים נוספים, בסך של כרבע מיליון אירו, נמנעה בחודשים האחרונים על ידי משטרת צרפת שקיימה בעניין חקירה סמויה. בפנייה לבית המשפט מבקשת המדינה להורות על הסגרתו של מרקו לצרפת על מנת שיעמוד לדין על מעשיו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות