טור אישי: הפרקליטות נלחמת על חייה

תהליך ערעור המערכת המשפטית מיסודו של הנאשם בפלילים, מתקדם הלאה, ועכשיו תורו של היועץ המשפטי להפוך לעוכר ישראל ואויב המדינה
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8 |
שר המשפטים, אמיר אוחנה, לוחץ את ידו של היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט. ליד מנדלבליט פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הנאשם בפלילים נתניהו נזהר בכבודו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כל זמן שזה החזיק בידיו את ההכרעה על הגשת כתב האישום כנגדו.

מאז שהיועץ החליט להגיש את כתב האישום – דמו הותר. הוא הצטרף לחבורת ׳אויבי המדינה׳, החל מאחרון החוקרים, עובר במפכ"ל אלשייך, פרקליט המדינה בדימוס שי ניצן וכל שאר הפרקליטים שנגעו בתיק של נתניהו.

זה היה די צפוי.

הכתמתו של מנדלבליט תעשה דהלגיטימציה לכתב האישום, ותעודד את זעקות החפות של הביביסטים.

הנאשם המסית ומסכסך, אלוף המניפולציה, השחיל למשרד המשפטים סוכן מדיח מובהק שתפקידו לסכסך ולפורר את המערכת מבפנים. השר אוחנה לא נח ולו יום אחד, ומייד החל לבחוש במערכת על רקע זעקות הקרב של אדונו ׳לחקור את החוקרים׳.

הזדמנות פז נקרתה על דרכו עם פרישתו של ׳אויב הציבור׳, פרקליט המדינה שי ניצן.

אז החל הסוכן המדיח לחפש מ״מ לפרקליט המדינה שיהיה סוכן כפול מטעמו. אוחנה רצה להשחיל עז לשורות הפרקליטות, מישהו שיהיה לא מתאים בעליל ולא מקובל על כל שדרת הפיקוד הבכירה של הפרקליטות והיועץ המשפטי בעצמו.

כך מצא אוחנה את הפרקליטה הלא בכירה והלא מתאימה אורלי בן ארי.

אלא שקול הזעקה ומשק כנפי הבג״צ הבריחו את הפרקליטה הטירונית עם משב הרוח הראשון שחשה על בשרה.

התקפלותה של בן ארי הותירה רשימה נכבדת של מועמדים, כולם מקובלים על הבוס מנדלבליט. אוחנה עשה לילות כימים כדי לבחור מישהו אחר, מחוץ לרשימה, שאינו מקובל על בכירי הפרקליטות ועל הבוס ומצא את דן אלדד.

ההתנגדות של היועץ לא איחרה לבוא, כך גם כל הבכירים עימו, שטענו שדן אלדד הוא מנהל בעייתי שגרם לצרות במחלקה הכלכלית שאותה ניהל, אינו ראוי ואינו מתאים. אוחנה שמח מאד והודיע שזאת בחירתו, ודן אלדד הוא מועמד נפלא – הוא המתאים ביותר להוציא את עיני היועץ ולפגוע בעבודת הפרקליטות.

אמר ועשה, והצליח בתככנותו מעל ומעבר.

3 חודשים עברו ומ״מ פרקליט המדינה אינו מסוגל למלא את תפקידו ואכן אינו ממלא אותו. הפרקליטות משותקת שכן בכיריה אינם משתפים פעולה עימו. הפרקליטות מתנהלת מול היועץ ישירות.

מה עושה בינתיים מ״מ פרקליט המדינה המכובד?

פותח בחקירה פוליטית בעליל כנגד המימד החמישי וכנגד בני גנץ, הכל במהלך הבחירות, ופותח גם את תיק החקירה שנסגר לפני שנים רבות כנגד מנדלבליט עצמו. תיק שדן אלדד עצמו היה מעורב בסגירתו – ושבג״צ ניקה ממנו את היועץ המשפטי לחלוטין. הכל כדי להלך אימים על מנדלבליט.

כך עברו להם 3 חודשים ואוחנה, שמח וטוב לב לנוכח הצלחתו לחרחר ריב ומדון בפרקליטות, מיהר להאריך את כהונתו של הסוכן הכפול בעוד 3 חודשים, תוך שהוא מסתמך על התרגיל שעשה הנאשם נתניהו לטירון בני גנץ בהסכם הקואליציוני, בו הסכים הטירון לכך שלא ימונו מינויים בכירים חדשים במשך חצי שנה. כאן מנדלבליט כבר לא התאפק, וכתב מכתב זועם לנציב שרות המדינה, בו הוא מבהיר שדן אלדד אינו כשיר מבחינה מקצועית ואישית לנהל את הפרקליטות, ושהיועץ עצמו למעשה מנהל אותה בלי פרקליט המדינה.

דן אלדד, מטבע הדברים, לא נותר חייב, שכן אינו פחדן, או אולי אינו ערכי, כמו אורלי בן ארי, שראתה לנכון לפרוש עם פרוץ מלחמת האגואים, כדי לא להרוס את הארגון מבפנים. הוא פירסם מכתב כנגד הבוס, על פיו הוא בודק חשדות ישנים באותו תיק שנסגר, והתמונה כנגד מנדלבליט מדאיגה. בכך, הבהיר אלדד שמנדלבליט פועל לסלקו מתפקידו כדי למנוע חקירה ודרישה מחודשת בעניינו.

נזעקו כל ראשי הפרקליטות לצידו של הבוס היועץ, וכתבו מכתב תמיכה במנדלבליט, בו קרעו את פרקליט המדינה הזמני לגזרים – והמהומה רבה. והנאשם הפלילי והסוכן המדיח, נתניהו ואוחנה, צופים מן הצד וגועים בצחוק גדול, איך הדליקו אש גדולה במועדון היוקרתי של שלטון החוק.

בקרוב יגיע תורו של בג״צ…


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות