7 שנות מאסר וקנס כספי לתושב עוטף עזה שהורשע בעבירות ביטחוניות וכלכליות

מיכאל פרץ, תושב מבטחים הורשע בהברחת סחורות לעזה, הלבנת הון ועבירות ביטחוניות נוספות במהלך השנים 2013-2015. ביהמ"ש: "ניהל פעילות עסקית לא חוקית אפילו במחיר של סיכון לפגיעה בביטחון המדינה"
אייל חן |
מעבר סחורות לעזה, מחסום כרם שלום. צילום ארכיון: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בראשות אב בית הדין, נתן זלוצ'ובר, גזר שבע שנות מאסר בפועל וקנס בסך של 200 אלף שקלים, על מיכאל פרץ תושב היישוב מבטחים בעוטף עזה, שהורשע בגין הברחת סחורות לעזה, הלבנת הון ועוד עבירות ביטחוניות.

על פי כתב האישום, פרץ, מתחילת שנת 2013 עד תחילת שנת 2015, הוביל, אחסן וסיפק סחורה לסוחרים עזתיים או ניסה לספק סחורה שלא בהתאם למגבלות הנוגעות להכנסת סחורות לרצועה תוך שהוא מערים על הבודקים. פרץ הורשע לאחר שאחסן, מכר ושינע סחורות עבור אוסאמה זוערוב בתמורה לתשלום, וזאת על אף שאוסאמה, תושב רצועת עזה, היה מנוע סחר מטעמים ביטחוניים, לאחר שנחשד כי הוא סוחר עם פעילי חמאס. פרץ ידע זאת ובשל היותו של אוסאמה מנוע ביטחונית – העסקאות בוצעו, כביכול, מול סוחרים אחרים בעזה.

פרץ הורשע גם בעבירות כלכליות, שבמסגרת עסקיו עם אכרם יאסין, הנפיק 18 חשבוניות מס לעוסקים שונים, שלא היו צד לאותן עסקאות, אשר בוצעו בפועל עם אכרם יאסין. מדובר בהובלת סחורות מנמל אשדוד, פריקתן ואחסנתן במחסנו של הנאשם במושב מבטחים, שאותן ביצע הנאשם עבור יאסין, לאחר שהאחרון הזמין את השירות ואף שילם עבורו.

נקבע כי על אף שיאסין היה הגורם שמולו בוצעו העסקאות, המזמין והמשלם – החשבוניות הונפקו על שמות סוחרים שונים מעזה אשר בינם ובין העסקאות שנעשו בפועל בין הנאשם ליאסין, לא היה דבר. עוד נקבע, כי הסכומים הנקובים באותן חשבוניות אינם תואמים לסכומי העסקאות בפועל ואינם משקפים את סך העסקאות החודשי, אשר הסתכמו בסכומים גבוהים יותר.

הנאשם עצמו פנה לבית המשפט ואמר כי ייתכן שעשה דברים שלא היה צריך לעשותם, אולם הוא אינו הדמות המתוארת בכתב האישום. הוא הלין על כך שמתוך 1,000 נהגי משאיות שנכנסו למעבר ואף הם עשו מעשים דומים בנוגע להכנסת ציוד לרצועת עזה, רק נגדו בוצעה אכיפה. עוד טען כי לדעתו הדבר קרה בעקבות פניותיו הרבות לאלוף המתאם בשטחים, בנוגע להתנהלות במעבר הגבול. הנאשם גם סיפר כי מיום שחרורו מהמעצר ניתק כל קשר עם הסוחרים העזתיים ועם המעבר לעזה. לסיכום, ביקש את התחשבות בית המשפט בתקופת המעצר הממושכת , במחיר ששילם ובניסיונו לשקם את משפחתו, וכן בקושי הרב הצפוי לו אם יוחזר לכלא.

השופטים שגזרו על פרץ 7 שנות מאסר קבעו כי העבירות הביטחוניות שבוצעו על ידי הנאשם פגעו בביטחון המדינה ואזרחיה. "ממכלול עבירות אלו", נכתב בגזר הדין, "עולה דפוס פעולה דומה, שמטרתו לנהל פעילות עסקית לא חוקית אפילו במחיר של סיכון לפגיעה בביטחון המדינה ותוך שהנאשם מערים על הביקורת במעבר כרם שלום. כך הנאשם ניהל באופן שיטתי ומתוכנן הברחה של סחורות לרצועת עזה, ואף סחר עם תושב רצועה אשר הוגדר כמנוע סחר עם ישראל, והכל תוך זלזול בחוק ובתכליתו ובביטחון המדינה".

השופטים התייחסו בגזר הדין גם לעבירות הכלכליות שביצע: "הנאשם למעשה ניהל את עסקיו במרמה וחוסר שקיפות כלפי הרשויות לאחר שקיבל הכנסות עליהן כלל לא דיווח, הנפיק חשבוניות שאינן משקפות את העסקאות שבוצעו בפועל ואת הכל העלים מקופת הכונס, לאחר שכאמור, עבד בעסק אשר רשום על שם אביו. התמונה המצטיירת הינה של מי אשר חובות הדיווח, תשלום מס, וציות להוראות של בית המשפט, הינן בגדר המלצה בלבד מבחינתו".

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נתן זלוצ'ובר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות