שדד קשישה – נידון ל-44 חודשי מאסר

הנאשם, שהורשע בתקיפה של בת 84 ביפו, יפצה אותה ב-50 אלף שקל. השופט קאפח הבהיר בגז"ד כי אלמלא עתרה הפרקליטות לעונש זה, היה מחמיר בענישה: "הקורבן הפכה מאשה העצמאית לכזו הנזקקת לסיוע בכל תחומי החיים"
דנה לווינסקי |
"לא רוצה שיקבל עונש חזק". אילוסטרציה shutterstock
תקיפת קשישים. למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה

44 חודשי מאסר נגזרו בבית המשפט המחוזי על תושב יפו אשר שדד קשישה בת 84 ביפו, אשר כתוצאה מהשוד הפכה להיות סיעודית. השופט ציון קפאח, שהורה לנאשם לפצות את הקשישה ב-50 אלף שקלים, הדגיש בגזר הדין שאלמלא העתירה העונשית של הפרקליטות ל-4 שנות מאסר בפועל, היה משית על הנאשם עונש חמור מכך.

לפני כשנה, הלכה אישה בת 84 ברחובה של עיר כשהיא נושאת בידה את תיקה האישי ובו מכשיר טלפון נייד, מפתח, כרטיס אשראי וכסף מזומן. הנאשם אשר ישב בקרבת מקום הבחין במתלוננת והחליט לשדוד ממנה את התיק. הנאשם רכב על אופניו בעקבותיה, התקרב אליה מבלי שתבחין בו, ביצע בה מעשה אלימות דחף אותה בכתפה ומשך ממנה את התיק בכוונה לגנוב אותו ממנה. הנאשם נטל ממנה את התיק, אך כתוצאה מהדחיפה נפלה המתלוננת ארצה. בהמשך, נמלט הנאשם מהמקום כשהוא רוכב על אופניו ובמהלך מנוסתו השליך את התיק לפח בקרבת מקום.

הנאשם הורשע בעבירת שוד והפרקליטות בטיעונים לעונש היתה סבורה כי יש לגזור על הנאשם 4 שנות מאסר. ואילו הסניגור טען כי מאחר והנאשם היה עצור מאחורי סורג ובריח כ-4 חודשים, ומאז במשך כשנה הוא עצור באיזוק אלקטרוני הרף התחתון של המתחם צריך להיות נמוך ואין מקום לגזור על הנאשם מאסר בפועל כלשהו או לחלופין, מאסר לתקופה קצרה.
השופט קפאח כאמור לא קיבל את דברי הסנגור וכתב בהחלטתו כי למעשה השוד קדם תכנון מוקדם ואין קשר האם נקט הנאשם באלימות ברף הגבוה, אם לאו. "שעה שמדובר באוכלוסייה מבוגרת", כתב השופט, "יש ליתן את הדעת לפגיעותם של הקשישים ולתוצאות הקשות העלולות לנבוע גם מדחיפה קלה. בנדון זה ברצוני להפנות לתסקיר נפגעת העבירה, תסקיר מכמיר לב. הנאשם הפך אותה למעשה מאשה עצמאית לשבר כלי. המתלוננת, אלמנה בת 84, ומאז הפגיעה בה היא מתגוררת עם עובדת זרה. עורכת התסקיר נדרשה לנסיבותיה האישיות של המתלוננת ובכלל זה לעברה. בתקופה שקדמה לתקיפתה ע"י הנאשם היא ניהלה, לתפיסתה, אורח חיים מספק ויציב, חוותה את עצמה כאשה עצמאית והתניידה ללא עזרה".

עוד נכתב בגזר הדין: "במהלך התקיפה הפתאומית היא איבדה את הכרתה והתעוררה בבית חולים. ילדיה נתקפו בבהלה משנחשפו למראה פניה החבול, בסוברם שהיא לא תשרוד. הוצג סיכום מחלה כי למתלוננת נגרם שבר גם בזרוע שמאל. בשל הסיכון שבניתוח הזרוע עקב גילה של המתלוננת היא נותרה מוגבלת מהפעלה אקטיבית של הכתף וידה עודנה קשורה ומורמת במתלה במועד הכנת התסקיר אף שחלפה תקופה של למעלה משנה מאז ביצוע העבירה. כך הפכה האשה העצמאית לאשה המרבה לבלות במיטתה, אינה מסוגלת להליכה עצמאית משום שאינה יכולה לעשות שימוש במקל הליכה או בהליכון. היא נזקקת לסיוע בכל תחומי החיים ובהם אכילה, תלבושת ושמירה על היגיינה אישית".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ציון קאפח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות