עורכי דין מתרעמים מהמצב

 

 

עו"ד בני כץ כתב בפייסבוק שלו פניה זועמת למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב:  "בר סימן-טוב, אני מקווה שיש לך עורכי דין טובים לקראת וועדת החקירה.אתה אישית אחראי למנגנון ההפחדה ההמוני, להתנהלות רשלנית בכל נושא הבדיקות, הטלת אימה על הציבור ולהמשך הסגר ולאבדן פרנסה.בוועדה בוודאי תטען שאתה רק המלצתה ושראש הממשלה והשרים הם שקיבלו את ההחלטות.אז תקשיב טוב, ראש הממשלה והשרים יתנערו ממך ויפילו את כל התיק עליך ועל המשרד הכושל בניהולך.הייתי מעביר החלטה בכנסת, שעד שלא נפתח אחרון העסקים, לא תשולם משכורת לא לך ולא לחברים המדושנים שלך מהאוצר, בטח לא לעשרות השרים ושאר העסקנים.
ניחוש שלי, יום אחרי ההחלטה שלא לשלם את משכורתך, כל העסקים וכל החנויות יפתחו. אל תבלבל לנו את המוח עם איטליה, ספרד ושאר העולם. אנחנו לא שם וממש לא בזכותך.ועוד משהו נכבדי, בעוד 3 חודשים כשבאמת תתחיל הקטסטרופה הכלכלית (עכשיו זה רק משחק מקדים) כשחל"ת תהפוך לפיטורים, ההלוואות ינוצלו, המצוקות הנפשיות יצוצו, אז נעשה השוואה עם שאר מדינות העולם."
כארבעים ימים מאז שהמשק הישראלי נכנס לסחרחרה אמיתית, כשמאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים קטנים כגדולים מוצאים עצמם ללא הכנסה, כשמיליוני הורים שוהים בביתם עם מערכת חינוך שאיש לא יודע אם תפעל בזמן הקרוב וכיצד, ולאחר שבפסח האחרון הסתבר שראש הממשלה ונשיא המדינה הפרו בעצמם את הוראות הסגר שנכפה כתוצאה מן המצב, כעת רגע לפני יום העצמאות וכשברחובות מורגשת התרופפות מסויימת מצד אזרחים רבים, עולים קולות מתרעמים וזועמים מצד רבים מחברי הלשכה.

 

המצב כה קשה, עד שבאופן חריג, כמעט חסר תקדים, פרסם עו"ד אבי חימי – יו"ר לשכת עורכי הדין, פוסט בפייסבוק בו הוא מודיע כי הלשכה תתמוך כלכלית בחבריה שנאנקים. "המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תעמיד מיליון שקלים לקרן סיוע לעורכי דין כחלק בלתי נפרד משורה ארוכה של פעולות חשובות שביצעה לשכת עורכי הדין למען עורכות ועורכי הדין מאז פרוץ משבר הקורונה". בשיחה עם וואלה עסקים, מציין חימי כי לאור חומרת המצב, יתכן והלשכה תגדיל את סכום המענק במיליון שקלים נוספים. לדבריו "יש לא מעט תאים משפחתיים, בהם שני בני הזוג הם עורכי דין, וכאן מדובר על קושי רציני ביותר. בתחילת השנה עמד תקציב הקרן על 60 אלף שקלים בלבד אולם לאחר שנוכחנו לגלות כי הבעיה חמורה מאוד – לא היססנו ופעלנו באופן מיידי לטובת ציבור עורכי הדין".

 

עורכת הדין הפלילית טלי גוטליב בפניה אישית לראש הממשלה נתניהו על העצות שלהן הוא נענה
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות