קבינט הקורונה: הלימודים בכיתות ה'-ו' יפתחו בשבוע הבא; מרכזי הקניות מהיום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי אושרו מספר הקלות שייכנסו לתוקפם כבר מהיום (ג'). לצד זאת יורחב השימוש בהכרזה על "אזורים מוגבלים" ותבוצע אכיפה מחמירה וקפדנית על תנועת אנשים בישובים אלו
מעיין לביא |
בדיקות קורונה, ארכיון. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

קבינט הקורונה שהתכנס אתמול (יום ב') החליט על פתיחת מערכת החינוך לתלמידי ה'-ו' כבר בשבוע הבא וחזרה ללימודים של כיתוב י"א ו-י"ב בשבוע שלאחר מכן. גם מרכזי הקניות הפתוחים (מרכזי "ביג") יחלו לפעול כבר מהיום ובאילת ובים המלח ישובו לפעילות במתווה של "איים ירוקים".

הקבינט החליט על שורה של הגבלות, בעיקר על יישובים המוגדרים כ"מוגבלים", בהם אחוזי התחלואה גבוהים. כך, הוחלט להרחיב ולייעל את השימוש בהכרזה על "אזורים מוגבלים". יקוצר פרק הזמן להכרזה על יישוב "אדום" כ"אזור מוגבל". תבוצע אכיפה מחמירה ובקרה קפדנית יותר גם על תנועת אנשים מהיישוב ואליו, לרבות לצרכים חיוניים.

בנוסף הוחלט להגדיל את הסיוע ובמקביל להטיל הגבלות גם על יישובים "כתומים". בין השאר יקודם סגר לילי ביישובים כתומים (בנוסף ליישובים אדומים). הקבינט קבע כי יוחמרו הקנסות על מפירי הנחיות הבריאות, בדגש על התקהלויות מכל סוג – ולהשלים את הליכי החקיקה הנוגעת להטלת הקנסות.

הוחלט להתנות את העבודה בתחומים מסוימים (בדגש על עבודה עם קהל) בקיום בדיקות תדירות. תוכן עבודת מטה בנושא. באשר לקטיעת שרשראות ההדבקה, נאמר כי השקים זאב אלקין ויזהר שי יציגו המלצות לשימוש בכלים דיגיטליים לייעול המאמץ.

בנוגע לחינוך, נקבע כי מערכת החינוך תחדש את הלימודים הפרונטאליים בכיתות ה'-ו' וכי כעבור שבוע יפתחו כיתות י"א-י"ב. זאת בתנאים מסוימים. הלימודים יתחדשו רק בישובים "ירוקים" ו"צהובים" בלבד. תתקיים שליטה ובקרה ע"י משל"ט משרד החינוך לאיתור מהיר של נדבקים/ מגעים וקטיעת שרשראות הדבקה. במקביל יקודמו נהלים שיאפשרו בדיקת הצוותים החינוכיים וקביעת שגרה מחייבת לקיום בדיקות.

באשר לתחום התיירות, הוחלט כי העיר אילת ואזור התיירות בים המלח יורשו לקיים שגרת פעילות מיוחדת שתאפשר הפעלת מלונות ותיירות בהתאם לתכנית "איים ירוקים לתיירות".

גם המסחר ימשיך במגמת הפתיחה: מרכזי הקניות הפתוחים (כגון "ביג") יפתחו החל מהיום (ג') ובהתאם לתנאים שנקבעו לחנויות הרחוב. נציגי משרד הבריאות יחד עם נציגים ממשרדי האוצר והכלכלה, וכן נציגי הקניונים, יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית ("פיילוט") שתאפשר פיקוח אפקטיבי על מילוי הנחיות הבריאות וצמצום מגעים והתקהלויות. הניסוי יבחן גם את השווקים. בכפוף להצלחת הפיילוט ולרמת התחלואה הכללית יוחלט על מועד פתיחת הקניונים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות