התחרות בין הקצבים הסתיימה בדקירה: "אני אבוא ואשחט אותך"

מלחמת הקצבים: בעלי אטליז בצפון זעמו על עסק מתחרה שנפתח בסמוך אליהם ובין הצדדים החל סכסוך קשה שסופו בדקירות סכין, איומים בגרזן, פצועים, כתב אישום ועונש מאסר בפועל. לאחרונה נחתם בין היריבים הסכם 'סולחה'
אייל חן |
קצבייה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה. צילום: פלאש 90

אב ובנו, בעלי אטליז בצפון, שקבלו על העובדה שבסמוך אליהם נפתח על ידי בני משפחתם, אטליז מתחרה, שמכר בשר גם ללקוחות שלהם לא הסתפקו רק באיומים ותקפו בסכינים וגרזן את בעלי האטליז המתחרה. שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג-כהן, גזרה על האב 10 חודשי מאסר בפועל וכן פיצוי של המתלוננים בסך 4,000 שקלים לכל אחד.

על פי כתב האישום, בו הורשע האב בין משפחת הנאשמים לבין המתלוננים, קיים סכסוך עסקי הנסוב סביב חנות אטליז אשר המתלוננים פתחו בסמוך לאטליז של משפחת הנאשמים. המתלוננים החזיקו ברפת לגידול בקר ודיר לגידול כבשים, הסמוכה לרפת ולדיר של הנאשמים. לפני מספר חודשים בשל אי שביעות רצונו של הנאשם מכך שהמתלונן מוכר בשר ללקוח שלו, הוא התקשר אליו ואיים באמרו: "אני אבוא ואשחט אותך", וכן אמר לו: "אני אשלח את הילדים שלי וישחטו אותך אם תמכור בשר".

אחיו של הנאשם, כך מתואר באישום, ניסה להרגיע את הרוחות וביקש מהמתלוננים להגיע לרפת. כאשר אלה הגיעו, עוד בטרם נסגר שער הכניסה לרפת, הגיעו האב ובנו ברכב כשהם מזויינים בכלי משחית, והתפרצו אל הרפת. בהמשך, תקפו הנאשמים את המתלוננים ופצעו אותם בצוותא, באמצעות כלי המשחית, באופן שהבן רץ לעבר אחד המתלוננים ובעט בו בעודו אוחז סכין, ובהמשך, פצעו הנאשמים את המתלונן השני בכך שדקרו אותו בסכינים ברגלו הימנית, שלוש דקירות ובשני היכו באמצעות גרזן.

במסגרת הטיעונים לעונש הגיש הסנגור הסכם 'סולחה' שנערך בין הנאשמים ובין המתלוננים, בהסכם צוין כי הנאשמים והמתלוננים הנם קרובי משפחה, וכי יישבו ביניהם את הסכסוך על מנת להשיב ביניהם את מערכת היחסים הטובה שקדמה לאירוע, שלא ישוב על עצמו.

בנוסף, הגיש הסנגור תצהיר מטעם המתלוננים, לפיו חרף המקרה המצער בינם ובין הנאשמים קיימים יחסי משפחה וחברות המבוססים על כבוד, וכי נערכה בין הצדדים 'סולחה', באמצעות מכובדים, וכי הם מחלו לנאשמים ומסרו בתצהיר כי אינם חוששים עוד מפני הנאשמים.

למרות התצהיר וההסכם בין הצדים, השופטת שפילברג-כהן, גזרה על האב 10 חודשי מאסר בפועל וכן פיצוי בסך 4,000 שקלים לכל אחד מהמתלוננים. "הערכים החברתיים המוגנים הנפגעים כתוצאה מעבירות האלימות שביצע האב", כתבה השופטת בגזר הדין, "הנם שלמות גופו, כבודו ובטחונו האישי של הפרט, והצורך בהגנה על הפרטים בחברה מפני מעשי אלימות ובריונות. תופעה במסגרתה נפגעי עבירה נופלים קרבן לאלימות פיזית על רקע עימות, הנה תופעה המחייבת ככלל ענישה מחמירה כדי לעקור תופעות אלו מן החברה".

"סכסוך כלשהו", הוסיפה השופטת, "אין בו להוות צידוק, להפניית אלימות כה קשה וחמורה, באירוע מתוכנן מראש. התנהגותו של הנאשם מאופיינת ביוזמה ופליליות של אלימות מתוכננת מראש, שלשמה גם רתם יחד עמו את בנו הצעיר. מכאן נלמדת חומרה מיוחדת".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות שפילברג-כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות