בלתי מתפשר – עורך הדין אמיר טנא

אני פוגש את עו"ד אמיר טנא במשרדו במקום מרכזי ונגיש ברחובות. בשיחת הרקע מדברים על הייחודיות של המשרד, אבל לא מתעלמים מההשלכות האפשריות של המצב.
נוני סנדלר |
עו"ד אמיר טנא

"המשרד שלנו מתמחה בשלושה תחומים עיקריים: מקרקעין, משפט מסחרי ובוררויות", אמיר מרצה בבהירות ובסדר לוגי מרשים את יתרונות המשרד ואת הייחודיות שלו.

 

מקרקעין, כאשר עומדים בפני החלטות משמעותיות בחיים

"בתחום המקרקעין והנדל"ן שמנו לנגד עינינו את הלקוח במרכז ואנו נותנים מענה לכל החששות שיכולים להתעורר אצל אדם מן השורה הרוכש או מוכר דירה   בין אם מדובר  ברכישת דירה חדשה מקבלן, רכישה או מכירה דירה בעסקי יד שניה, רכישת דירה או מעורבות בפרויקט תמ"א 38 או רכישת דירה כחלק מקבוצת רכישה.

 

https://www.facebook.com/btslaw.co.il/videos/266636130976643/

 

הזכרת את "האדם מן השורה", זה שעומד בפני החלטות הדורשות ייעוץ מקצועי. אתה יכול לתת דוגמה?

"בוודאי. למשל טרם רכישת דירה לה השאלה האם כדאי לחתום על זיכרון דברים, ה חשיבותו ומה המשמעות שלו.

בעת מכירת דירה ורכישת דירה אחרת, עולות שאלות של סנכרון בין התשלומים, מה קורה אם קונה הדירה שלנו לא ישלם את הכסף בזמן וכו'.

יש מקרים בהם מכירת הנכס הינה במהלך הליך גירושין המשפיע על התנהלות הצדדים בעסקה ובמקרים כאלה  אני רואה את תפקידי גם ככזה שמפשר בין הצדדים, מגשר על הוויכוחים ביניהם ומוריד את מוקדי החיכוך שעלולים להיווצר בעסקה למינימום.  המיומנות ארוכת השנים שלי מאפשרת ללקוח לצלוח את התהליך הזה לקראת פתיחת פרק חדש בחייו".

 

https://www.facebook.com/btslaw.co.il/videos/455830725283249/

 

"לפרק שותפות צריך לדעת, אחרת לא יהיה מה לפרק"

"בנוסף לתחום המקרקעין, אנחנו מתמחים בהקמת חברות ושותפויות. בכל הסכם של הקמת חברה או שותפות אנו נכנסים לעומק התהליך ומגדירים יחסים בין השותפים/בעלי המניות, הרכבי הנכסים, תהליכי קבלת ההחלטות. ככל שההגדרות יותר ברורות, כך ייכנסו הצדדים לשותפות הזו בעיניים פקוחות עם הבנה טובה יותר של ההתנהלות ביניהם והסיכויים שהמיזם המשותף יצלח יהיו גבוהים יותר. לכל שותפות או חברה המאפיינים שלה והצרכים שלה. אנו יוצרים הסכם ייחודי לחברה המסוימת, שאנו חלק מתהליך הקמתה. החוזה שאנו מייצרים הוא ייחודי, לא 'העתק הדבק' מחברה אחרת", אומר אמיר.

 אבל מה קורה אם הצדדים לא מסתדרים בסופו של דבר? זה יכול לקרות

"אכן, שותפויות יכולות להסתיים בגלל שהצדדים לא מסתדרים ביניהם, המיזם המשותף לא הצליח, או שסתם לאחד השותפים (או לשניהם) מתחשק להחליף תחום עיסוק. חלק מהסכם ההקמה כולל את  ההסדרים כיצד נפרדים יש חשיבות גדולה מאוד להסדרים כיצד נפרדים, אחרת במקרה של סכסוך, השותפים עלולים לריב ביניהם, עד שלא יישאר על מה לריב".

אמיר מציג בפניי בגאווה הסכמי שותפות אשר ליוו הקמת חברות ושותפויות. חברות אשר משרדו ממשיך ללוות אותן בייעוץ שוטף בכל הצרכים של החברה או השותפות בהמשך הדרך.

אנחנו כמובן גם מטפלים במקרים בהם שותפים לא מסתדרים ביניהם והם לא ערכו הסכם מסודר מראש. אנו מפרקים את המוקשים אחד אחרי השני על מנת להגיע לתוצאה המיטבית עבור הצדדים בהסכמת כל הצדדים. אין כאן מנצח או מפסיד" אומר עו"ד טנא.

 

 

עכשיו אני מבין למה בוררויות הוא תחום התמחות ייחודי שלך. יש  לו קשר הדוק עם שני הנושאים הקודמים, מקרקעין והמשפט המסחרי.  

"אכן, לעתים אני משמש כבורר בסכסוכים שונים בתחומים מסחריים ובתחומי המקרקעין, אומר עו"ד אמיר טנא. בנושאי בוררות יש לי ניסיון רב ומגוון..

לבוררות יתרונות רבים. ראשית ההליך מהיר וקצר יותר מהליך בבימ"ש והוא אינו פומבי כמו דיון בבימ"ש. אני פיתחתי מודל ייחודי של בוררות במסלול מהיר, אשר נועד למנוע מקרים של גרירת הבוררות לאורך זמן.  ב"בוררות במסלול מהיר" הצדדים מקבלים ודאות גדולה הרבה יותר, הן בכל הקשור למסגרת זמני הבוררות והן בכל הקשור לעלויות הבוררות.

https://www.facebook.com/btslaw.co.il/videos/2460217904025390/

"דווקא בימים אלה, אל תעשו צעדים בלי ייעוץ מקצועי"!

אי אפשר שלא להתייחס למצב המשברי בו אנו נמצאים. במה התרומה שלך באה לידי ביטוי היום יותר מתמיד?

"אנו נמצאים בעיצומם של תהליכים אשר עדיין אנו לא יכולים לחזות את היקפם. רבים לא מפנימים את עוצמת השינויים שאנו עוברים. אנחנו חייבים להתאים את  עצמנו למציאות חדשה. ככל שנשכיל להיערך לה – כך נמזער נזקים.

אלה, המחליטים לרכוש נכס מקבלן, או מיד שניה, או כחלק מקבוצת רכישה, מן הסתם יצטרכו לנקוט משנה זהירות בימים אלה. ההסכמים, עכשיו יותר מתמיד, חייבים להבטיח את הלקוחות. זו ההתמחות שלנו.

צצות שאלות ייחודיות לתקופה הלא ברורה בה אנו נמצאים: מה קורה אם רכשתי דירה מקבלן ואינני בטוח לגבי יציבותו הפיננסית? איך אני מבטיח שלא אנזק כתוצאה מפגיעה  ביכולת יזם ממנו רכשתי דירה חדשה לסיים את הפרויקט? מה נעשה במקרה של איחור? איך ניערך לכל השינויים אשר יתרחשו עלינו?

שאלות דומות יעלו בנושאים כמו רכישת או מכירה של דירת יד שניה, שילמתי/קיבלתי מקדמה אך יש קשיים בהמשך המימון..

אנו חייבים להיות עם אצבע על הדופק. אין כאן עניין של פסימיות או אופטימיות. חייבים להיות ערניים לשינויים המתרחשים וההשלכות שלהם עלינו. האתגר שלנו להביא את הלקוחות שלנו, בתחום המקרקעין ובתחום המשפט המסחרי,  לנקיטת צעדים, אשר בסופם  ייצאו מהם מחוזקים ויעמדו איתן לקראת התקופה אשר אנו מקווים כי תהיה לטובה", מציין עו"ד טנא.

 

מה שעולה מהשיחה הנעימה ביני לבין אמיר היא תחושת חמימות. החל ממבנה המשרד המעניק תחושה של כתובת, שיש על מי לסמוך, שיש מי שילך אתך יד ביד, בין אם זה תהליך אופטימי של הקמת חברה, או רכישת נכס, ובין אם זה פירוק הסכם, שותפות או עסקה. זהו המקום עבור מי שאינו מתנהל תדיר במסדרונות המשפט ובמבוכי הצדק.

"נכון, להגיד שהאדם במרכז זו המהות, לא סיסמה", מסכים אמיר.

 

עו"ד אמיר טנא, בוגר (LL.B) הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית ובעל תואר מוסמך במשפטים (LL.M)  מהפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב. חבר לשכת עורכי הדין משנת 2004.

משרד עו"ד טנא ממוקם ברחוב סוקולוב, במרכז העיר רחובות.  המקום  נגיש לבעלי רכבים ונוח מאד למגיעים בתחבורה ציבורית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות