אישום: הגיש מועמדות לכנסת והצהיר בכזב שלא ריצה עונש מאסר

הגיש מועמדות לכנסת והסתיר שהוא פסול מלרוץ מאחר וריצה עונש מאסר לפני שחלף הזמן הקבוע בחוק
מעיין לביא |
המבנה הנוכחי של כנסת ישראל. ארכיון

לבית המשפט השלום בחדרה הוגש כתב אישום נגד אדיב יחיא, בן 42, מכפר קרע, בגין עבירה של ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. יחיא הגיש מועמדות לכנסת ה-22, ומילא טופס הסכמה שבו הצהיר בכזב שלא ריצה עונש מאסר בפועל, למרות שאכן ריצה בדרך של עבודות שירות.

מעובדות כתב האישום שהוגש עולה כי בסוף שנת 2016 הורשע הנאשם בבית המשפט השלום בחיפה, בגין עבירות על פי חוק המע"מ, ונגזר עליו עונש של 6 חודשי מאסר בעבודות שירות. הוא ריצה את העונש בין התאריכים 16/07/2017- 28/01/2018 בעבודות שירות בתחנת המשטרה בעירון.

חוק יסוד הכנסת קובע כי: "כל אזרח ישראלי שביום הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו הוא בן עשרים ואחת שנה ומעלה, זכאי להיבחר לכנסת, זולת אם בית משפט שלל ממנו זכות זו על פי חוק או שנידון, בפסק דין סופי, לעונש מאסר בפועל לתקופה העולה על שלושה חודשים, וביום הגשת רשימת המועמדים טרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר בפועל".
למרות זאת החליט הנאשם להתמודד בבחירות לכנסת ה-22, ברשימה ששמה "עצמה כלכלית – קולם של העסקים בישראל", ובסוף חודש יולי 2019 מילא הנאשם וחתם על כתב הסכמה לכנסת ה-22, והצהיר בכזב בכתב ההסכמה שלפי מיטב הבנתו וידיעתו לא נמנע ממנו להתמודד לכנסת, לרבות בשל ריצוי עונש מאסר בפועל לרבות בעבודות שירות.

יחיא הגיש את כתב ההסכמה, באמצעות הרשימה, לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה 22 בנסותו לקבל אישור מועמדותו לכנסת, זאת ביודעו כי הצהרתו לפיה לא ריצה עונש מאסר בעבודות שירות היא הצהרה כוזבת, ובכוונה לקבל במרמה מוועדת הבחירות אישור מועמדות לכנסת העשרים ושתיים. ועדת הבחירות הודיעה ליחיא כחודש לאחר שמילא את ההצהרה הוא אינו זכאי להיבחר לכנסת וכעת, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום.
______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%97%d7%91%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות