הונאת ארנונה – הורשע בזיוף תשלום חוב לעיריית פ"ת

9 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 5,000 שקל נגזרו על בעל עסק מפתח תקווה שניסה להונות את העירייה ובמקום לשלם חוב של 100 אלף שקל זייף מסמכים על ביצוע התשלום: "פגיעה הבאה על חשבון האזרחים שומרי החוק"
דנה לווינסקי |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

בעל עסק שניסה להונות את עיריית פתח תקווה ובמקום לשלם חוב ארנונה, בסך של למעלה מ-100 אלף שקלים, זייף מסמכים לפיהן שילם את החוב וירצה 9 חודשי עבודות שירות וישלם קנס בסך 5,000 שקלים, כך גזר שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, דרור קלייטמן. "כל פגיעה במערכת גביית המסים הינה פגיעה לא רק בקופה ציבורית, אלא היא באה גם על חשבון אזרחים שומרי חוק אשר משלמים את מסיהם כראוי", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, בו הורשע בעל עסק ליבוא ושיווק חלקי חילוף לרכב, בביצוע עבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף, עקב אי תשלום מיסי ארנונה, צבר חוב לעיריית פתח תקווה בסך של 102,722 שקלים. לאחר שהוגשה נגדו תביעה על ידי העירייה, התקיימה בין הנאשם לממונה על ההכנסה והארנונה בעירייה, פגישה, בה טען הנאשם בכזב כי שילם את מלוא חובותיו לעירייה וכן כי שילם סכום של כ-50,000 שקלים במזומן לגובה מטעם העירייה שהגיע לעסקו על מנת לגבות את החוב.

בהמשך לדבריו בפגישה זו, נטל הנאשם ארבע תעודות לתפיסת מיטלטלין שנמסרו לו בתאריכים שונים בגין חובותיו לעירייה, וזייף אותם כך שנחזה על פיהם ששילם לעירייה סכומי כסף שונים בסכום כולל של כ-97 אלף שקלים ושלח הנאשם באמצעות בא כוחו את המסמכים המזויפים לממונה בעירייה על מנת להציג מצג שווא לפיו שילם תשלומי ארנונה לעירייה. בהמשך, במסגרת הליכי התביעה, הגיש הנאשם לבית המשפט בקשה להגשת תצהיר עד, אשר חלק ממנה היו המסמכים המזויפים, וזאת על מנת לתמוך בבקשה לרשות להתגונן, אותה הגיש.

השופט קלייטמן גזר על הנאשם, 9 חודשי עבודות שירות וקבע כי מדובר במעשים שנעשו לאחר תכנון, אולם לא בתכחכום רב. "הערכים החברתיים אשר נפגעו כתוצאה מהעבירות שבוצעו על ידי הנאשם", נכתב בגזר הדין, "הינם הגנה על קניין הציבור ועל מערכת גביית המסים, כאשר כל פגיעה במערכת זאת הינה לא רק בקופה ציבורית, אלא באה על חשבון אזרחים שומרי חוק אשר משלמים את מסיהם כראוי".

השופט הוסיף: בכלל הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, לקחתי בחשבון לחומרא את העובדה כי מדובר בעבירה מתוכננת, גם אם לא בתחכום רב אשר עלול היה להיגרם ממנה נזק לקופה הציבורית. כמו כן, התחשבתי בכך שהנאשם חזר על השימוש במסמך המזויף גם בתצהיר שהוגש לבית המשפט. בהתחשב בעובדה שהניסיון לא צלח בסופו של דבר וכאמור נעשה בדרך שאינה מתוחכמת, בלשון המעטה, הרי שהפגיעה בערכים המוגנים הייתה ברף בינוני".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דרור קלייטמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות