המתווה לימי הבידוד – עובדים יישאו בעלות יום אחד בלבד וינוכו להם עד 4 ימי מחלה

הסכמות בין שר האוצר לבין יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות למתווה ימי הבידוד: המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד למעסיקים עד 20 עובדים ו-50% ליתר. הסדר זה יונהג עד חודש מרץ 2021
רונן לוי |
שר האוצר, הגיע להסכמות. צילום: יוסי זמיר. לשכת עורכי הדין

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה היום בהצעת החוק להסדרת האחריות על ימי בידוד לעובדים. בין שר האוצר, ישראל כ"ץ ליו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, הושגו הסכמות סביב המתווה שעל פיו, עובדים יישאו בעלות יום אחד בלבד וינוכו להם עד 4 ימי מחלה ופרט לכך, המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד למעסיקים עד 20 עובדים, ו-50% ליתר. ההסדר הנוכחי יונהג עד חודש מרץ ולאחר מכן יתבצעו תיקונים ככל שיעלה בכך צורך.

על פי ההסדר שסוכם, עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הבידוד הראשון בלבד. לאחר מכן, תחולק עלות הבידוד שווה בשווה בין המדינה למעסיק, כשהשיפוי יינתן באמצעות המוסד לביטוח הלאומי. עם זאת, למעסיקים עד 20 עובדים המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד. החישוב הינו שהמעסיק ישלם את מספר ימי הבידוד מינוס יום אחד שהעובד משלם, כפול 0.25 ואת היתר תשלם המדינה.

עוד על פי ההסדר- בגין הבידוד ינוכו עד 4 ימי מחלה ממכסתו הצבורה של העובד. בשונה ממחלה רגילה, בגין סופי שבוע וחגים שאינם מוגדרים כימי עבודה לא ינוכו ימי מחלה. במצב שבו לעובד נגמרה מכסת ימי המחלה השנתית תהיה לו אפשרות לבחור בין צבירת מינוס על חשבון ימי מחלה עתידיים, או לקבל 70% משווי שכרו מהמדינה עבור ימי הבידוד.

במגזר הציבורי, ההסכם המטיב יגבר על החוק. כך לדוגמה אם יש לעובד אפשרות ליום מחלה מהיום הראשון, העובד לא יישא כלל בעלויות. במגזר הפרטי, למעסיק תינתן אפשרות לתת עדיפות להסכם מטיב כמו זה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות