טען שבני משפחתו גנבו לו חצי מיליון שקלים מהכספת – מה פסק בית המשפט?

אחותו של התובע סיפרה לו כי הבית נפרץ והכסף נגנב אך הוא טוען כי היא, ביחד עם משפחתה, לקחו את הכספת. בית המשפט דחה את תביעתו לקבל מהם פיצויים: "האשמות חמורות, אך לא הובאו ראיות"
דניאל בן חמו |
טענה שלא ידעה כמה כסף הופקד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בנתניה, סמדר קולנדר-אברמוביץ, דחתה תביעה של תושב נתניה, על סך חצי מיליון שקלים, לאחר שטען כי בבית של בני משפחתו, הוא התקין כספת ובה הפקיד את כל הכספים במזומן והם גנבו לו את הכסף לאחר שפרצו לכספת.

לטענת התובע, הנתבעים הינם בני משפחתו וכן היו אנשי סודו. בעצת אחותו, הוא רכש כספת והתקין אותה בבית הנתבעים והפקיד בכספת כספים רבים בידיעתם של הנתבעים. רק הנתבעים ידעו אודות מיקום הכספת בביתם. הסכום שהופקד על ידו בכספת הינו 500 אלף שקלים. לפני כשלוש שנים, הודיעה האחות לתובע שפרצו לביתם והכספת נעקרה ממקומה ונגנבה.

לטענת התובע לא היתה כל פריצה והנתבעים הם שנטלו הכספים. הוא הגיש תלונה במשטרה. לטענת התובע, הנתבעים הפרו חובתם על פי חוק השומרים לשמור על הכספים שהופקדו בביתם. הנתבעים הפרו אחריותם, כן פעלו בניגוד לחוק עשית עושר ולא במשפט והפרו הוראות פקודת הנזיקין.

הנתבעים מנגד טענו שהתובע ניצל את טוב ליבם בהיותו בן משפחה. הוא התגורר אצלם, התקין בדירתם כספת, אשר רק לו היו מפתחות לפתיחתה ושמר בה פרטים אישים שלו. את כספיו ביקש התובע שישמרו בחשבון הבנק שלהם. מעת לעת הם ביצעו לו העברות כספים לפי בקשתו. כאמור, דירתם נפרצה והכספת נלקחה. כן נגנב מהדירה רכוש הנתבעים. הנתבעים הגישו תלונה במשטרה בעקבות הפריצה. משטרת ישראל חקרה התלונה והחליטה לסגור את התיק. לטענתם הם לא לקחו את כספי התובע והם לא התחייבו לשמור אלא רק נתנו הסכמתם להתקנת הכספת ואין להם כל אחריות כלפי התובע ואין כל מקום לקבל התביעה.

השופטת שדחתה את התביעה, תהתה בהחלטתה מדוע התובע שלטענתו בעת הפריצה היו בכספת 200 אלף שקלים וכן 300 אלף נוספים בכסף זר, מסר לשוטרים שהגיעו לדירה מיד לאחר הפריצה, כי בכספת היה רק 200 אלף שקל.

"אם אכן היה גם סכום כסף זר מדוע סכום זה לא פורט בתלונה?", שאלה השופטת. "הנתבעת העידה שכאשר גילתה הפריצה והתקשרה לתובע שכן המשטרה ביקשה לדעת כמה כסף היה בכספת הוא מסר שבכספת היו 200 אלף שקלים הן בכסף מקומי והן בכסף זר גם סתירה זו מחזקת מסקנתי שלא אוכל ליתן אמון בדברי התובע".

השופטת הוסיפה: "התובע אשר מאשים האשמות חמורות את הנתבעים חובה עליו להציג ראיות בעניין זה. לא הובאו כל ראיות על ידי התובע. כך התלונה שהוגשה במשטרה על ידו נסגרה. התובע לא הסביר כיצד יכולים היו הנתבעים לעקור הכספת ולפרוץ אותה. האם עשו כן בעצמם? האם הביאו איש מקצוע לצורך כך? לא ניתן להאשים הנתבעים באשמות כה חמורות העולות כדי מעשים פליליים ללא ראשית ראיה בעניין זה".
___________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ
https://obiter.co.il/judge/%d7%90%d7%91%d7%a8%d7%9e%d7%95%d7%91%d7%99%d7%a5-%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%a0%d7%93%d7%a8-%d7%a1%d7%9e%d7%93%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות