נדחתה בקשת מורשע בפרשת ישראל ביתנו לדיון נוסף בערעורו בעליון

דוד גודובסקי, ששימש מנהל אגף הארגון בישראל ביתינו והוא ממורשעי פרשת השוחד, ביקש דיון נוסף בערעורו ונדחה. ירצה שש שנות מאסר
רונן לוי |
דוד גודובסקי. צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון דחה היום את בקשתו של דוד גודובסקי, ששימש כמנהל אגף הארגון בישראל ביתנו, לקיים דיון נוסף בפסק הדין שניתן בערעור בעניינו. בפסק הדין בערעור דחה בית המשפט העליון את ערעורו של גודובסקי על הרשעתו בשורה של עבירות שוחד והלבנת הון, אולם הפחית את עונשו מ-7 ל-6 שנות מאסר.

גודובסקי שימש, בין השנים 2001 – 2014, כמנהל אגף הארגון של מפלגת "ישראל ביתנו". בשנת 2017 הוגש נגדו, ונגד ארבעה נאשמים נוספים, ובהם פאינה קירשנבאום, מי ששימשה כמזכ"לית המפלגה, כתב אישום בגין שורה של עבירות שוחד, הלבנת הון, סחיטה באיומים ועבירות מס. שניים מבין הנאשמים הורשעו על פי הודאתם בכתבי אישום מתוקנים ודינם נגזר, ואילו ההליכים הפליליים בעניינם של קירשנבאום ונאשם נוסף נותרו תלויים ועומדים בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו.

גודובסקי הודה בשלושת האישומים שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן, הנוגעים לעבירות שוחד ועבירות הלבנת הון בניגוד לחוק איסור הלבנת הון, וזאת במסגרת הסדר טיעון שהושג בעניינו. ההסדר לא כלל הסכמות בדבר העונש שיוטל עליו. גודובסקי הורשע ולאחר שנשמעו ראיות הצדדים לעניין העונש, גזר עליו בית המשפט המחוזי שבע שנות מאסר בפועל. גודובסקי, ערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין, וטען כי המדינה הפרה את הסדר הטיעון שנחתם עמו, משום שבמסגרת טיעוניה לעונש העלתה עובדות החורגות מאלו שנכללו בכתב האישום המתוקן. שופטי הרוב הפחיתו את עונשו של גודובסקי לשש שנות מאסר.

לאחר החלטת בית משפט העליון, גודובסקי הגיש בקשה לדיון נוסף, אולם הנשיאה, אסתר חיות, דחתה את בקשתו לקיים וקבעה כי פסק הדין בערעור יישם הלכה קיימת, ואינו נמנה עם המקרים החריגים בהם ראוי לקיים דיון נוסף.
______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%a8%d7%96-%d7%90%d7%91%d7%95%d7%94%d7%91/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות