הורשע בחבלה חמורה – שוחרר לקהילה טיפולית

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הורה על העברתו לקהילה טיפולית שבועיים לאחר הרשעתו ובטרם שמיעת הטיעונים לעונש. בכך קיבל את בקשת הסנגור, עו"ד מור עטיה, שטען כי הנאשם סובל מתחלואה כפולה שעמדה ביסוד האירוע שבגינו עמד לדין
רונן לוי |
הארכת מעצר
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, דניאל פיש, שחרר ממעצר לקהילה טיפולית בתחלואה כפולה חרף התנגדות הפרקליטות, נאשם שהורשע ב-3 עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא באמצעות נשק קר. בכך קיבל השופט פיש את בקשת הסניגור, עו"ד מור עטיה, שטען כי אותה תחלואה כפולה עמדה ביסוד אותו אירוע אלים.

מדובר בנאשם שהורשע לפני כשבועיים, בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שבזמן ששהה בקרבת פונדק החוף עם נאשם נוסף, אחד מהם ניגש לאורחים אחרים שישבו במקום וביקש מהם סיגריה ולאחר שאלה סירבו לבקשתו, אמר למתלוננים ״אתם רוצים בעיות״, והחל ויכוח בינו לבין המתלוננים.

מיד לאחר מכן, כך על האישום, הגיע הנאשם הנוסף לשולחן המתלוננים, התעמתו עימם ותקפו אותם באמצעות בקבוקי זכוכית שבורים, בעטו ונגחו בהם. המתלוננים נמלטו, בעוד הנאשמים רודפים אחריהם, השיגו אחד מהם והמשיכו לתקוף אותו בבקבוקי זכוכית שבורים, באגרופים ובבעיטות גם לאחר שנפל על הקרקע והנאשמים היכו אותו ולבעוט בו באזור הראש עד שאיבד הכרתו.

לאחר ההרשעה ובטרם נשמעו הטיעונים לעונש, ביקש הסניגור של אחד הנאשמים, עו"ד מור עטיה, מבית המשפט לשלוח את מרשו לקהילה טיפולית. "הנאשם סובל מתחלואה כפולה, שילוב של המצב הנפשי שילוב של התמכרות אלכוהול שעמדה ביסוד אותו אירוע אלים. שירות המבחן בתסקיר מספטמבר 2019 קבע שבגלל האבחונים שלו הוא יוכל להשתלב רק בקהילה של תחלואה כפולה, המליצה לשילובו בקהילת תכנים", אמר בדיון עו"ד מור עטיה.

הפרקליטות התנגדה לבקשתו על עו"ד עטיה ונציג הפרקליטות ציין בדיון שמאחר וסוף ההליך קרוב יותר ויש מועד לטיעונים לעונש, זה אומר שגם הפגיעה בחירות הנאשם היא הרבה יותר קטנה, וגם חזקת החפות כבר לא עומדת. עוד ציין כי השב"ס יכול לטפל בתחלואה כפולה.

עו"ד מור עטיה

בסיכומו של דבר, השופט פיש, נעתר לבקשת עו"ד עטיה והורה להעביר את הנאשם לקהילה טיפולית ”תכנים”. "יוזכר", כתב השופט בהחלטתו, "שכתב האישום (המתוקן) מייחס לנאשם יחד עם נאשם נוסף עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בצוותא (3 עבירות), כאשר על פי המתואר בכתב האישום הביאו לגרימת נזקים חמורים למתלוננים כתוצאה משימוש בנשק קר. במסגרת ההליך העיקרי, הודו שני הנאשמים בכתב האישום המתוקן וניתנה הכרעת דין".

השופט פיש הוסיף: "אודה שהתלבטתי בנקודה זו כאשר המדינה בהחלט צודקת בכל הקשור לכך שסוף ההליך אכן נמצא בטווח סביר. עם זאת, אין הנאשם אשם בכך שקליטתו בקהילה טיפולית שכבר הוסכם עליה, התעכב מסיבות שאינן תלויות בו כלל וכלל".
________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דניאל פיש

________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%94

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות