האגודה השיתופית בית הגדי תשלם מיליוני שקלים מס וקנס למדינה

התשלום, בגובה 2.34 מיליון שקלים, נקבע במסגרת ערעור שהגישה האגודה על שומות הנוגעות למיסוי רווחים שחולקו לחבריה. ביהמ"ש פסק כי לא ניתן להגיש דוחות מתקנים כי הדבר יהווה "הכשרת השתמטות ממס"
מעיין לביא |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יעל ייטב, קיבלה את עמדת המדינה וקבעה, כי האגודה השיתופית החקלאית בית הגדי, תשלם מס למדינה וקנס בגין הכנסות שחילקה לחבריה, בסך כולל של כ- 2.34 מיליון שקלים.

המדובר בערעור שהגישה האגודה השיתופית במושב בית הגדי במועצה האזורית שדות נגב, על שומות שהוציא פקיד שומה באר שבע, שעניינן במיסוי הרווחים שהאגודה חילקה לחבריה מבלי שהיא או החברים שילמו מס על הכנסות אלה במשך שנים רבות. האגודה דיווחה וטענה, שהמס על ההכנסות ישולם ע"י החברים של האגודה, אך בפועל, חברי האגודה לא דיווחו על הכנסות אלה ולא שילמו את המס כמתחייב על פי החוק.

בשנות המס שבמחלוקת, ניכתה האגודה מהכנסתה הוצאות שחילקה כרווחים לחברי האגודה. במסגרת השומה, שלל פקיד השומה את ההוצאה וקבע, כי הסכומים שנתבעו כהוצאה ע"י האגודה הם הכנסה החייבת במס חברות. בנוסף, חויבה האגודה בקנס גרעון בשיעור 15%.

מכאן הערעור, במסגרתו קיבלה השופטת ייטב את עמדת המדינה. השופטת חייבה את האגודה השיתופית בתשלום מלוא המס על ההכנסות שחילקה, וכן בתשלום הוצאות משפט בסך של 50 אלף שקלים.

השופטת קבעה, כי דרישת הטבת מס טעונה מילוי מלא ודווקני אחר הוראות החוק, וכי האגודה השיתופית לא הוכיחה כי חבריה שילמו מס בגין הכנסותיהם מהאגודה. כמו כן, דחה ביהמ"ש את דרישת האגודה להגיש דוחות מתקנים וקבע, כי משמעות תיקון הדו"ח הינה הכשרת השתמטות מתשלום מס ועל כן מדובר בשימוש לרעה בדו"ח מתקן לשם הימנעות מתשלום מס.

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל ייטב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות