5 שנות מאסר לגבר שתקף באכזריות את בת זוגו לשעבר

הגבר הורשע במסגרת הסדר טיעון והתקבל בבית המשפט המחוזי בב"ש אף שלדברי השופט יובל ליבדרו מדובר ב"עונש מקל". המתלוננת, שאישרה את ההסכם, תקבל פיצוי של 60 אלף שקל
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר 5 שנות מאסר על תושב אשדוד, שהורשע במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפה אלימה של בת זוגו לשעבר. הצדדים עתרו במשותף להשטת עונשים מוסכמים ובין היתר ל-5 שנות מאסר לריצוי בפועל. ההסדר הוא על דעת המתלוננת.

בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן, לפני כשנה, נפגש הנאשם עם מי אשר הייתה בעבר בת הזוג שלו במשך חמש שנים. הנאשם התקרב אל המתלוננת בכעס והשליך את האופנים איתם הגיע בחוזקה על הכביש.

בהמשך, כך נטען, הכה אותה בכך שאחז בגרונה, סטר לה, נתן לה מכת אגרוף וחנק אותה. הנאשם אף תקף עובר אורח שניסה להפריד בין הנאשם לבין המתלוננת. בהמשך הנאשם שלף סכין "יפנית" שהייתה ברשותו מבעוד מועד, אחז במתלוננת בחוזקה וחתך אותה באמצעות הסכין בלחייה ובצווארה. המתלוננת אחזה בבהלה בפניה וצעקה והנאשם רץ לעברה והפילה בעוצמה על הכביש. הנאשם עזב את המקום ואותו עובר אורח הכווין את כוחות המשטרה אל המקום עד שבהמשך, לאחר מרדף, נמצא הנאשם על- ידי שוטרים.

המתלוננת עצמה הובהלה באמצעות אמבולנס למרכז רפואי שם נמצא כי נגרם לה חתך עמוק באורך של כ-10 ס"מ מסמוך לאוזנה ועד סמוך לאפה אשר גרם לה לשיתוק באזור מסוים בפנים וכן לפצע דקירה עמוק בצוואר. המתלוננת הונשמה ונותחה תחת הרדמה מלאה.

במסגרת ההסדר הוסכם כי הצדדים יעתרו לעונשים של 5 שנות מאסר, פיצוי בסך 60 אלף שקלים למתלוננת ומאסר על תנאי. השופט ליבדרו קיבל את הסדר הטיעון, למרות שלדבריו מדובר בהסדר שמקל עם הנאשם.

"העבירות שביצע הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "הן עבירות חמורות ומכוערות. הנאשם פגע באופן קשה במתלוננת, אשר הייתה בעבר בת זוגו, זאת הן באמצעות מכות והן באמצעות תקיפת פניה תוך שימוש בסכין ואגב כך גרם לה לנזקים חמורים. העונש עליו הסכימו הצדדים הוא עונש שמקל עם הנאשם וראוי היה להטיל על הנאשם עונש חמור בצורה משמעותית מעונש זה".

השופט ליבדרו הוסיף: "יחד עם זאת, בהתחשב בהודאת הנאשם, הודאה שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי; בהתחשב בעובדה שלנאשם עבר פלילי שאינו מכביד בעבירות אלימות, הרשעתו האחרונה בעבירת אלימות, שהיא לא הייתה עבירת אלימות חמורה, היא לפני למעלה מעשור. בהתחשב בעובדה שההסדר הוא על דעת המתלוננת, בהתחשב בעובדה שהנאשם הקדים לפצות את המתלוננת עוד לפני גזר הדין בסכום משמעותי ובהתחשב ביתר טיעוני הצדדים, אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר".
___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות