תביעה: הרופאים לא עלו על בעיה לבבית חריפה – החולה נותר נכה וקוצרה תוחלת חייו

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אביטל פז לבית משפט השלום בתל אביב, נטען כי בית החולים התרשל בתפקודו וכי בעקבות האירוע נגרמו לחולה נזקים רבים, איכות חייו נפגעה וכך גם תוחלת חייו
רונן לוי |
ניתוח, אילוסטרציה

פעמיים אושפז גבר בבית החולים, עקב כאבים בחזה ועליית ערכי טרופונין, אולם הרופאים, החמיצו את האבחנה הברורה לפיה הוא סובל מבעיה לבבית חריפה הדורשת צנתור מיידי למניעת התפתחות של אוטם שריר הלב, כך עולה מתביעה שהוגשה על ידי עו"ד אביטל פז לבית משפט השלום בתל אביב.

על פי התביעה, לפני מספר שנים, פנה הגבר לקרדיולוג בקופ״ח. כעולה מהתרשומת בתיק הרפואי סיבת הביקור: ״כאב בחזה ללא קשר ברור למאמצים, קושי בנשימה, במאמץ עייפות וקושי בנשימה״. בדיקת המאמץ בקופ״ח הופסקה ובסיכומה נרשם כי מבחן המאמץ לא אבחנתי ״לא הושג דופק מטרה״

כעבור מספר חודשים, בהפניית רופא המשפחה בקופ״ח, פנה התובע למוקד לאחר שמזה מספר שבועות שיעול ליחתי, קוצר נשימה, הרגשת חום וכאבים בחזה בעת שיעול. לאחר מכן בלילה התובע הופנה למיון בביה״ח להמשך בירור נרשם כי סיבות ההפניה לביה״ח: ״דה סטורציה ללא הטבה תחת טיפול קוצר נשימה״. ושם הועבר לאשפוז במחלקה פנימית. במכתב סיכום הביקור בחדר מיון נכתב: ״…עם כאבים בחזה ללא קשר למאמץ, בעיקר לאחר שיעול, אק״ג ללא סימני איסכמיה״.

עורכת הדין פז מציינת כי הואיל ותלונותיו של התובע, באופן שגוי, לא יוחסו לבעיה לבבית והוא שוחרר לביתו כאשר במכתב השחרור צוין: ״ללא עדות למחלה כלילית בבדיקת דם טרופונין אפור ללא דינמיקה איסכמית… ייתכן זיהום נשימתי. משוחרר במצב כללי יציב״. כעבור חודש הוא שוב הועבר לבית החולים שם צוין כאשר שוחרר כי: "..הכאב בחזה אינו דוקר או לוחץ, ללא הזעות, ללא איבוד הכרה וללא קוצר נשימה. הכאב ממוקם כדיוק כמקום שהוא נחבל בעת נפילתו״ ועוד נרשם ש: ״במהלך אשפוזו בקרדיולוגיה, ללא רושם שמדובר בבעיה לבבית״.

כעבור מספר ימים שוב פונה הגבר ע״י מד״א למיון מוקד בשל כאב שורף במרכז בית החזה. בהגיעו לשם אובחן התובע כסובל מאוטם חד בשריר הלב והוא הובהל למיון ולאחר כשעה מתחילת הכאבים בחזה שאובחנו כאוטם חד בשריר הלב והוא הובהל ישירות לחדר צנתורים. בוצע צנתור דחוף ה ולאחר מכן עבר ניתוח מעקפים.

עו"ד אביטל פז

בחוות דעת המומחה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי העובדה כי התובע התלונן על כאבים בחזה כבר בפעם הראשונה שהגיע ורמת הטרופונין היתה גבוהה מלמדת כי מדובר באירוע כלילי חד. "הואיל והרופאים בביה״ח לא נהגו כך ולא הסתכלו על התמונה בכללותה, גם באשפוז השני הם נהגו בצורה לא סבירה. היה עליהם לאבחן את הבעיה כבעיה לבבית ואשר על כן התרשלו" נכתב בתביעה על ידי המומחה שהוסיף: "לו רופאיו בביה״ח היו נוהגים כרופאים סבירים ומשלימים את הברור והטיפול, האוטם מתאריך היה נמנע ואיתו הנזק הניכר לשריר הלב".

על פי התביעה מאז האירוע הלבבי ובעקבותיו, השתנו אורחות חייו של התובע ואיכותם ללא היכר והנזק שנגרם לליבו של התובע, פגע בכל תחום בחייו בכושר השתכרותו ובתוחלת חייו.

עו"ד גליה רוזנבוים – טירן
עו"ד גליה רוזנבוים – טירן

לאתר של משרד טירן-פז ושות'

______________________________________________

עו”ד גליה רוזנבוים – טירן

______________________________________________

עו”ד רשלנות רפואית אביטל פז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות