אפשרות: שידור חי מהעליון כבר ביום חמישי השבוע

בית המשפט העליון מתכונן לניסוי השידור החי של דיונים נבחרים. ייתכן והשידור הראשון יהיה כבר ביום חמישי הקרוב, בנושא איסוף המידע הטכנולוגי ע"י השב"כ כחלק מהמאבק בקורונה
נעמה כהן |
ביהמ"ש העליון, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כידוע, בית המשפט העליון יחל בקרוב בפרויקט ניסיוני שבמסגרתו יועברו בשידור חי דיונים נבחרים של בית המשפט העליון. הרשות השופטת משלימה בימים אלה את שלב ההיערכות לפרויקט הניסיוני, במסגרתו יועברו בשידור חי דיונים נבחרים של בית המשפט העליון, בהתאם להוראות נוהל של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שפורסמו היום. כאמור בהוראות הנוהל, הפרויקט הניסיוני יופעל תחילה באופן זמני ובמתכונת מצומצמת של הליכים נבחרים, בעלי עניין ציבורי מיוחד, המתקיימים בפני בג"ץ או בפני הרכב מורחב של שופטים, בהיקף של כעשרה שידורים ישירים בשנה הראשונה.

לצורך ביצוע הפרויקט הוקם במהלך החודשים האחרונים חדר בקרה ושידור מעל אולם ג' בבית המשפט העליון. בחדר הוצבו ארון תקשורת עצמאי, וכן שולחן בקרה הכולל פאנלים של שליטה, מסכי טלוויזיה ומערכת סאונד מתקדמת. חדר הבקרה ישלוט מרחוק בחמש מצלמות שהותקנו באולם ג' ויפיצו את השידור החי. כמו כן, נבנה חדר ייעודי עבור מתורגמן לשפת הסימנים הכולל מוניטור ורמקולים, וכן מצלמה נוספת שתצלם ותעביר את התרגום בזמן אמת. בשבועות האחרונים הושלמו בדיקות תקינות המערכת שנועדו לוודא שכל רכיביה מתפקדים כהלכה. דיונים, אשר יוחלט להעבירם בשידור ישיר במסגרת הפרויקט הניסיוני, ישודרו באתר בית המשפט העליון ובאתר הרשות השופטת וכן יתאפשר שידורם בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות.

ועדת היגוי, בראשותו של המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, שקדה על התווית הפרויקט ומימושו והיא תמשיך ללוות אותו גם לאחר השקתו. לשכת העיתונות הממשלתית, המסייעת בהקמת הפרוייקט הניסיוני משלביו הראשונים, הופקדה על ביצועו בשלב הנוכחי.

ביום חמישי הקרוב, 16.4.2020, צפוי הרכב שופטים בראשות הנשיאה חיות לדון במספר עתירות שעניינן הסמכת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל לבצע איסוף, עיבוד ושימוש ״במידע טכנולוגי״ של חולים מאומתים בנגיף הקורונה במטרה להילחם בהתפרצות המגיפה (בג"ץ 2109/20; בג"ץ 2135/20; בג"ץ 2141/20; בג"ץ 2187/20). ההרכב בוחן אפשרות כי דיון זה יהיה הראשון שישודר בשידור חי.

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות: "אני מבקשת להודות לכל הגורמים שטרחו על ביצוע הפרויקט והשקיעו בו עבודה רבה, ובראשם המשנה לנשיאה חנן מלצר. הפרוייקט הניסיוני להעברת שידורים ישרים של דיוני בית המשפט העליון רותם את הקדמה הטכנולוגית להגשמת עקרון פומביות הדיון. בשם עיקרון זה דיוני בית המשפט פתוחים מאז ומתמיד לקהל הרחב הממלא את האולמות ומעתה יוכל הציבור לצפות בדיונים נבחרים גם בשידור חי. לשידור החי משנה חשיבות בימי מגיפת הקורונה, נוכח המגבלות הקיימות על התקהלות בעת הזו. אנחנו מזמינים את הציבור לצפות בשידורים הישירים ולהתרשם מעבודתו של בית המשפט העליון".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות