הסדר טיעון עם נאשם באיומים על ראש הממשלה ובנו יאיר

אשר בן דוד, תושב באר שבע בן 39, הורשע על פי הודאתו בעבירה של איומים נגד בנימין נתניהו ובנו, לאחר שפרסם בטוויטר: "יאיר כפרה, כל כלב ביג' יומו". בית המשפט יבחן להטיל עליו עבודות שירות
רונן לוי |
קרא לרצוח את נתניהו: נתניהו בנאום מול העיתונאות
בנימין נתניהו בעת כהונתו כראש ממשלה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שלושה חודשים אחרי שהמשטרה ביקשה לעצור עד תום ההליכים, את אשר בן דור, תושב באר שבע, בן 39, בגין שני סעיפי איומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו יאיר ברשת. הגיעה המשטרה להסדר טיעון בו יימחקו המילים "איים הנאשם בפגיעה שלא כדין בגופו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה" והוסכם כי מדובר בעבירת איומים אחת בלבד.

על פי כתב האישום, בן דור, צייץ נגד בנו של ראש הממשלה וכתב: "יאיר כפרה, כל כלב ביג' יומו […] מה קרה, הבית רועד? הקירות דקים, שומעים את הלב שלך דופק". לטענת המשטרה, האמירה נועדה "להפחיד או להקניט" את נתניהו. בנוסף טענה המשטרה כי לאחר שנעצר אמר בן דור לקצין המשטרה: "אני נעצר רק בגלל שזה ראש הממשלה התלונן. עכשיו אני נעצר בגללו אז שימות עכשיו, בן זונה, שימות עכשיו, זה מעצר פוליטי".

המשטרה ביקשה לעצור אותו בן דור עד תום ההליכים נגדו, בין היתר על רקע עברו הפלילי של תקיפת בת זוג ועבירות אלימות נוספות. "נסיבות העבירות המיוחסות למשיב יוצרות חשש ששחרורו יביא לסיכון ביטחון הציבור בכלל ולסיכון ביטחוני של ראש הממשלה ובני משפחתו, במיוחד בתקופה סוערת זו", נכתב בבקשת המעצר.

כאמור הסניגור הגיע להסדר טיעון עם התביעה שבאחד מסעיפי עובדות כתב האישום יימחקו המילים "איים הנאשם בפגיעה שלא כדין בגופו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה" והיתר יישאר, כלומר יהיה כתוב שהוא כתב בחשבון הטוויטר את הציטוט המופיע ובהוראות החיקוק יימחקו הסוגריים עם ההערה שתי עבירות ועל הצדדים מוסכם כי מדובר בעבירת איומים אחת.

שופטת בית משפט השלום באשדוד, ליאת שמיר הירש, הרשיעה את בן דור בעבירה המיוחסת לו ושלחה אותו לחוות דעת שירות המבחן. בן דור עצמו אמר בדיון: "עצם זה שנעצרתי על מה שקרה זה לא תואם אותי, לא את ההתנהלות שלי ולא את הערכים שלי".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאת שמיר הירש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות