בלדרית הסמים טעתה במזוודה שאספה בנתב"ג – בן זוגה שעמד מאחורי ההברחה ירצה 40 חודשי מאסר

החטא ועונשו: סוחר הסמים שלח את בת זוגו להבריח סמים, אך טעות במזוודה עלתה לו ב-40 חודשי מאסר. השופט: "בלדרים נמצאים אמנם במקום נמוך בהיררכיית העבריינות אך מהווים חוליה משמעותית בשרשרת הייבוא"
רונן לוי |
המזוודה הגיעה לאחר שבוע. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

על טעויות משלמים ובגדול. שופט בית משפט המחוזי מרכז, עמי קובו, גזר 40 חודשי מאסר על תושב נתניה שהורשע בייבוא סם מסוכן מסוג קוקאין וקשר לפשע. כל זה היה נמנע, אם בלדרית הסמים, בת זוגו, לא היתה מתבלבלת בנתב"ג ולוקחת מזוודה אחרת מהמסוע ומשאירה את המזוודה עם הקוקאין בנתב"ג.

על-פי כתב האישום המתוקן, הנאשם והנאשמת הם בני זוג שהתגוררו יחדיו בדירה בנתניה וקשרו קשר לייבא לארץ סם מסוכן, לנוכח חששו של הנאשם שהוא יעורר חשד בביקורת הגבולות, הציע לנאשמת לשמש בלדרית ולייבא לארץ את הסם, בתמורה לכך שיקבלו סך של 100 אלף שקלים. במטרה לשוות לנסיעה לחו"ל אופי כשר, פנתה הנאשמת לחברתה והציעה לה לטוס איתה לחו"ל תוך שהציגה לה מצג שווא שמדובר בנסיעת מתנה שקיבלה ממעסיקה.

הנאשמת וחברתה, כך לפי האישום, טסו לבודפשט שם התגוררו בדירה שפרטיה נמסרו להן על ידי הנאשם. במקביל הנאשם טס באותו היום לאמסטרדם, שם קיבל פרטיה של דירת מגורים ובה המתינה עבורו מזוודה בעלת תחתית כפולה ובה 4.893 ק"ג סם מסוג קוקאין. הנאשם טס לבודפשט, יצר קשר עם בת זוגו ומסר לה את המזוודה והיא מסרה לידו את מזוודת הנוסעים שלה. כאשר הגיעה הנאשמת לשדה התעופה בבודפשט, היא נדרשה לשלם על המשקל העודף של המזוודה ומיד קראה לבן הזוג שהתייצב בשדה התעופה ומסר לה 100 אירו לשם תשלום עבור המשקל העודף של המזוודה.

עם הנחיתה בישראל, הנאשמת שגתה ואספה מזוודה אחרת שאינה המזוודה בה הוטמן הסם. המזוודה ובה הסם נאספה על-ידי משפחה אחרת שהגיעה לישראל. מיד לאחר שנתגלתה הטעות, שבה הנאשמת לשדה התעופה, החזירה את המזוודה השגויה ומסרה את פרטיה למחלקת אבדות ומציאות וביקשה לקבל לידיה את מזוודתה.

הנאשמת עדכנה את הנאשם בדבר הטעות והוא לחץ עליה לפעול לאיתור המזוודה ולקבלה לידיה. בינתיים המשפחה האחרת החזירה את המזוודה שבה הסם לשדה התעופה, שם עברה המזוודה שיקוף והתגלה שהמזוודה מכילה סם מסוג קוקאין המשטרה מסרה את המזוודה לידי הנאשמת, וזאת עדכנה את הנאשם שהמזוודה בידיה והוא הורה לה לשקול את המזוודה ולקחת אותה לביתם. באותו ערב ערכה המשטרה חיפוש בביתם של הנאשמים ונמצאו שם המזוודה ובה הסם.

הצדדים הגיעו להסדר דיוני, לפיו הנאשם הודה והורשע בכתב האישום המתוקן והופנה לקבלת תסקיר שירות המבחן, ללא הסכמה לעונש. הסדר טיעון בנוגע לנאשמת, ולאחר קבלת תסקיר שירות המבחן בעניינה, הודיעו הצדדים כי יעתרו במשותף לעונש של 6 חודשי מאסר שיכול וירוצו בעבודות שירות, לצד עונשים נלווים.

השופט קובו שגזר 40 חודשי מאסר על הנאשם בתוספת קנס בסך עשרת אלפים שקלים, כאשר הדגיש כי במסגרת הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, יש לתת את הדעת לכך שלעבירה קדם תכנון ובתמורה לייבוא הסם היו השניים צפויים לקבל תמורה משמעותית של 100 אלף שקלים.

"הנאשם", נכתב בגזר הדין, "גייס את הנאשמת שתשמש בלדרית בשל חששו כי הוא יעורר חשד בשדה התעופה, ובכך חטא והחטיא. הוא רכש כרטיסי טיסה עבור הנאשמת וחברתה וכן לעצמו. הנאשם השתמש ביישומון שיקשה על איתור התקשורת בינו לבין הנאשמת בחו"ל, ובכך קיים תחכום בביצוע העבירה".

השופט קובו הוסיף: "הבלדרים נמצאים אמנם במקום נמוך בהיררכיית העבריינות המייבאת את הסם לישראל, אך מהווים חוליה משמעותית בשרשרת ייבוא הסם. הנאשם עצם את עיניו באשר לסוג הסם ולכמותו, אך אין בכך להמעיט מחלקו היחסי הדומיננטי בעבירה… אלמלא טעותה של הנאשמת באיסוף המזוודה ועקב כך תפיסת הסם על ידי המשטרה, הרי שהסם היה נכנס לישראל ומופץ ברחובותיה, וכתוצאה מכך היה עלול להיגרם נזק רב, כיוון שסמים ובפרט מסוג זה, הם מחוללי פשיעה. הנאשם ביצע את העבירה בעבור בצע כסף וכן על רקע אורח החיים ההתמכרותי והשולי שניהל לאורך השנים".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות