שר המשפטים: אין צורך בעו״ד ברישום חברה. ראש לשכת עורכי הדין: לא נאפשר שינוי שיפגע בעורכי הדין

השר אוחנה הפיץ תזכיר לתיקון חוק החברות המאפשר רישום חברה באופן מקוון, ללא חובת הזדהות בפני עו"ד
נעמה כהן |
השר אמיר אוחנה

"בשורה חשובה למשק הישראלי וקפיצה במדד עשיית עסקים", כך מגדירים בלשכת השר אוחנה את התיקון המוצע לחוק החברות, שאמש הופץ תזכיר בענינו להערות הציבור. התזכיר מייתר את הצורך להזדהות בפני עו"ד ומאפשר לעשות זאת, כחלק מתהליך הקמת חברה, באמצעים הקיימים כיום של "ממשל זמין". בלשכת שר המשפטים משוכנעים כי התיקון יקפיץ את דירוג ישראל במדד הקרוב של הבנק העולמי בסעיף "הקמת עסק".

התיקון המוצע נועד להקל על רישום חברה ברשם החברות, כך שרישום חברה יתאפשר און ליין בלי הצורך, הקיים כיום, להזדהות ולחתום על תצהיר בפני עו"ד. התזכיר מוסיף כאמצעי חלופי להזדהות את מנגנון ההזדהות הממשלתי, שהוגדר כמספק רמת ודאות וזיהוי גבוהים. לאחר שההצעה תאושר בכנסת והתקנות יאושרו, המנגנון הקיים יהיה זמין מיידית. בלשכת השר מסבירים שהדבר הוא חלק מהמדיניות המוצהרת להפחתה וצמצום של הבירוקרטיה והרגולציה.

השר אוחנה: "רישום חברה באופן דיגיטלי וללא חובת הסתייעות בעו"ד היא בשורה חשובה ליזמים, ולמקימי החברות במשק, במיוחד בתחילת דרכם. הדברים נכונים בימים כתיקונם – אך נכונים שבעתיים בימי המאבק בהתפשטות הנגיף".

 

תוגבת ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי לא אחרה לבוא "בהמשך לפרסומים על תיקון חוק החברות שיאפשר רישום חברה באופן מקוון וללא החובה לחתום על תצהיר בפני עורך דין, אבקש להבהיר כי לא נאפשר בשום אופן שינוי שיפגע בציבור ויכרסם במעמדם ובפרנסתם של עורכות ועורכי הדין בחסות משבר הקורונה.הליך הקמת חברה הינו הליך משפטי מהותי בעל השפעה ארוכת טווח על החברה והתנהלותה. עורכי הדין בקיאים בכל הקשור לזכויות וחובות של תאגידים, השלכות לעניין אחריות משפטית, חבות כספית, מיסוי חברות ודינים החלים על חברות ולכן ראוי שילווה ע״י אנשי המקצוע המוסמכים לכך ובמקרה הזה, עורכי דין כפי שהיה מאז ומעולם.אני מתחייב להמשיך ולפעול שהדבר לא ישתנה, ושייחוד מקצוע עריכת הדין יישמר."

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1149827025354107&id=100009804603298

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות