הקלות לאסירים: תוכפל תדירות הביקורים בכלא

במסגרת דיונים שמתקיימים לבחינת הקלות נוספות בתקופת משבר הקורנה הוחלט כי החל מהשבוע תוכפל תדירות ביקורי משפחות אסירים; לא תתאפשר כניסת מבקרים מאזורים שהוכרזו מוגבלים על ידי משרד הבריאות
דנה לווינסקי |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

מאז תחילת הקורונה צומצמו ביקורי המשפחות לכלואים והפכו לפעם בחודש, מחשש להדבקה, כעת הוחלט בשב"ס להכפיל את תדירות ביקורי משפחות האסירים לפעם בשבועיים. בשב"ס מדגישים, כי הביקורים ימשיכו להתקיים במתכונת הקיימת המאפשרת הגעתם של 2 מבקרים בגירים וילדי האסיר, כפי שפורסם בעבר, וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכללי התו הסגול ובהתאם להוראות משרד הבריאות, לא תתאפשר כניסת מבקרים מאזורים שהוגבלו על ידם.

סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס בראשות מ"מ נציב בתי הסוהר מקיימים הערכות מצב לבחינת השפעות נתוני התחלואה בציבור וכדי להמשיך ולבחון הקלות נוספות לכלואים ולבני משפחותיהם, בתקופת משבר הקורונה. בשב"ס מזכירים, כי כניסתם של עורכי דין ונותני שירותים חיוניים אחרים תמשך כפי שהיה עד כה.

בשב"ס, מבצעים גם בדיקות סקר לנגיף קורונה מדי יום וכל שבוע נלקחות 2,600 דגימות. עד כה נלקחו מעל 49 אלף דגימות. במקביל, נערך מערך הרפואה בשב"ס לחורף והחל לפני כשבועיים במבצע חיסונים נגד שפעת ונגד דלקת ריאות. בשלב זה ניתנו קרוב ל-3,000 חיסונים נגד שפעת ו-80% מהזקוקים לחיסון נגד דלקת ריאות כבר חוסנו. במהלך השבועות הקרובים יחוסנו לשפעת יתר הכלואים ואנשי הסגל החפצים בכך.

חשוב להדגיש, כי השחרור המנהלי מתקיים ללא שינוי ובהתאם להוראות החוק. עד כה שוחררו 2,060 אסירים בשחרור מנהלי, זאת נזכיר, לצד 900 אסירים שהוצאו לחופשות מיוחדות עד לשחרורם על פי תקש"ח עוד בתקופת הגל הראשון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות