צפו: אין אבטלה בכלא

חמש מתפרות בבתי הכלא מופעלות ע"י מאות אסירים ומיצרות מסיכות מגן מבד כביס שניתן לחטא, לשימוש האסירים והסגל. דיונים משפטיים ממשיכים להיערך בעזרת וידאו
ציון חן |
תופרים מסכות בכלא

בשעה שהמשק ברובו הגדול מושבת, מאות אסירים ממשיכים להתפרנס מעבודתם במתפרות הכלא, אשר עברו לייצר בימים אלה את מסיכות הקורונה עבור כוחות הבטחון. סגל שבס יעטה מסיכה בצבע תכלת, אסירים פליליים יעטו מסיכות כתומות ואסירים ביטחוניים יעטו מסיכות חומות.

עד כה נתפרו כ-4,500 מסיכות, והייצור ממשיך על מנת לספק לכל אסיר זוג מסיכות רב פעמיות שניתן לכבס. נכון לעכשיו חולקו מסיכות רפואיות לאסירים מתוך המלאי שהוכנן בכל אגף, והשימוש בהם מבוצע בהתאם להנחיות במרחבים הציבוריים בבתי הסוהר ובכל יציאה מהאגף.

המסיכות שנתפרות בימים אלו ממש הינם תוצר פיתוח חדש של מערך התעסוקה בשב"ס. המתפרות יעבדו גם במהלך ימי חול המועד. המוצר אחיד ונותן רמת הגנה זהה לכלואים ולסגל כאשר ההבדל היחיד הוא כאמור בצבע המסיכה.

כמו כן, דיוני הארכת מעצר בשיחות וידאו מתקיימות גם במהלך החג ואפילו לבית המשפט העליון. זאת לאחר שהוחלט לקיים דיוני הארכות מעצר בתוך בתי הסוהר בכדי לעצור הוצאה של מאות עצורים מדי יום אל בתי המשפט. הכל מתוך היעד לשמור על בריאות הכלואים ובתוך כך, צומצם מספר הכניסות והיציאות אל ומתוך בתי הסוהר עד למינימום החיוני.

דיון וירטואלי בכלא

הדיונים הוירטואליים מתקיימים ב-119 חדרים שהוקצו לשם כך במתקני הכליאה ברחבי הארץ, והם הכוללים עמדות VC וטלפון. עמדת הוידיאו מאפשרת שיח בין העצור, לשופט ולבאי כוחו. כמו כן, היא מאפשרת את הזכות לשיחה של העצור עם עורך דין בסמוך לדיון, לפני הדיון, במהלך הדיון ובתום הדיון. את הדיונים מנהלים לוחמי יחידת 'נחשון' שמחולקים בין בתי המשפט ובתי הסוהר. כך גם מתנהלים הדיונים לבתי הדין הצבאיים.

על מנת לאפשר דיונים אלה מבלי לפגוע בתקינות ההליך המשפטי פיתחו במינהל טכנולוגיות של שב"ס מנגנון מאובטח שעונה ברמת ההגנה על דרישות מערכות שב"ס מחד ומונעות פגיעה בפרטיות הדיון מאידך. המנגנון פותח בעבודה מאומצת ואיפשר את תחילת קיום הדיונים כבר 96 שעות לאחר קבלת ההחלטה על העברת הדיונים לתוך המתקנים.

מערך דיוני ה VC מחליף למעשה את מערך הליוויים של יחידת 'נחשון' ומפוקח כולו על ידי משל"ט של מינהל הטכנולוגיות. תפקיד המשל"ט בין היתר לפתוח ולסגור קווי וידיאו בהתאם ללוחות זמנים ומיקום הדיונים ולתת מענה לתקלות טכניות.

_________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות