האחים תובעים את הדוד: "השב לנו את הכספים של הסבתא שנפטרה שלקחת שלא כדין"

לבית המשפט לענייני משפחה הוגשה תביעה של שלושה אחים נגד דודם בטענה שפעל מאחורי גבם ונטל מיליוני שקלים מסבתם בטרם נפטרה. באת כוחם של התובעים, עו"ד סיון אלה-לוי: "על הנתבע להשיב את הכספים, גם אם מתוך חלקו בירושה"
אייל חן |

לבית משפט לענייני משפחה, הוגשה תביעה של שלושה אחים, להשבת כספים או נכסים, בהיקף של מיליוני שקלים, שהוצאו שלא כדין מסבתם עוד בטרם פטירתה, על ידי בן משפחה אחר.

באת כוחם של השלושה, עו"ד סיון אלה-לוי, כתבה בתביעה כי התובעים ניסו לקיים הידברות מאומצת באמצעותה, אולם בן המשפחה סירב לשתף פעולה.

על פי התביעה, התובעים הינם האחיינים של הנתבע ויורשיה החוקיים של סבתם המנוחה, בהתאם לצו ירושת המנוחה, ירש כל אחד מהתובעים 1/6 מעיזבונה של המנוחה, כאשר הנתבע הינו יורש של חצי מעיזבונה.

בהתאם לטענות התביעה – הנתבע, בעת שהמנוחה הייתה חולה, דמנטית, סכיזופרנית וסיעודית העלים כספים מרכושה בהיקפים של מיליוני שקלים, בהם השתמש לטובתו ולשימושו האישי בניגוד לכל דין ופעל ברכושה, בכספיה ובנכסיה של המנוחה כאילו היו שלו.

לטענת עו"ד סיון אלה-לוי, פעל הנתבע באופן מכוון מאחורי גבם של התובעים, הסתיר מהם מידע, סיפק להם גרסאות סותרות בנוגע לפעולותיו שלא כדין בכספי וברכוש המנוחה, עוד בחייה ולאחר פטירתה, עד כדי סירוב לשיתוף פעולה עמם וסירוב למענה על פניותיהם כי יתנהל ברכושה ובכספיה של המנוחה כראוי וכפי המצופה ממנו, שלא לטובתו והתעשרותו האישית. לפני כשבע שנים, רוקן הנתבע את דירת המנוחה מתכולתה שהייתה מלאה בחפצי אומנות יקרים ושנה לאחר מכן, על דעת עצמו מכר את דירת המנוחה ב-2 מיליון שקלים, בעודה של המנוחה בלתי כשירה גופנית או קוגניטיבית, כאשר את תמורת מכר הדירה נטל לשימושו ולרשותו הבלעדית.

במהלך השנים, כך נטען בתביעה, נטל הנתבע כספים נזילים מכספי המנוחה זאת, עוד בחייה ועשה בהם שימוש אישי ופרטי, תוך שהעלים כל מידע על שימושו בהם כלפי התובעים והכל, בניגוד לחובת ההגינות ותום הלב המוגברת החלה עליו כבעל הגישה הבלעדית לנכסיה ולכספיה של המנוחה ולטיפול השוטף בה, בעוד המנוחה לא הייתה במצב פיזי או קוגניטיבי שפיר ולא הייתה כשירה לנהל כספיה או לקחת כל החלטה בנוגע לרכושה ונכסיה.

עו"ד סיון אלה-לוי

פעולות הנתבע שלא כדין בכספי ובזכויות המנוחה נמשכו גם לאחר פטירתה של המנוחה, כאשר במכוון לא עדכן הנתבע את הרשויות אודות פטירתה וכך המשיך להתנהל בחשבונותיה ובנכסיה כרצונו, על דעת עצמו בלבד ולשימושו האישי.

"בית המשפט הנכבד", כתבה עו"ד אלה-לוי בתביעה, "מתבקש להורות שככל שכספי המנוחה אשר הוצאו שלא כדין ע"י הנתבע בחייה ולאחר פטירתה של המנוחה, נוצלו ע"י הנתבע ואין בידו להשיבם, ישולמו הכספים המגיעים לתובעים בגין כספים אלו מתוך חלקו של הנתבע בכספים שנותרו בעיזבון המנוחה".

עו"ד אלה-לוי הוסיפה: "מזה חודשים רבים בטרם הוגשה תביעה זו, שהתובעים ניסו לקיים הידברות מאומצת אל מול הנתבע – תחילה ישירות ולאחר מכן באמצעות באת כוחו ואולם לכל אורך הדרך המשיך הנתבע לעמוד על סירובו בשיתוף פעולה, בחשיפת וגילוי מלוא המידע אודות נכסיה, רכושה וכספיה של המנוחה, לרבות מעשיו ושימושו בהם. תחילה, סירב הנתבע בתוקף אף לשתף את התובעים במסמכים כגון תעודת הפטירה של המנוחה. על כן ולאור האמור ולאחר שכל מאמצי התובעים להידברות מועילה ושקופה, נאלצו התובעים להגיש תביעה זו".

לאתר של עו"ד סיון אלה-לוי


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות