החל מהבוקר: חובת חבישת מסכות במרחב הציבורי

בהוראת משרד הבריאות, וכדי לסייע במניעת הפצת וירוס הקורונה, חובה לחבוש מסכות בכל מקום מחוץ לבית. המשטרה לא תרשום דו"חות בשלב ראשון, אולם מקומות יוכלו לסרב לשרת אזרחים ללא מסכה
נעמה כהן |
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

החל מהיום בבוקר קיימת חובה על חבישת מסכות גם מחוץ לבית, אולם בזמן הקרוב, ולמרות הצו שעליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשטרה לא תרשום דו"חות על מי שיפר את ההנחיה.

הוראת הצו של משרד הבריאות: "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך, או מסכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מסכת פה-אף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף".

חובה זו לא תחול במקרים הבאים: ילדים מתחת לגיל 6, מי שמחמת מגבלה מתקשה באופן משמעותי עם חבישת מסכה, במהלך נסיעה ברכב לבד או עם אנשים הגרים יחד, משתתף בשידור בכלי תקשורת, שני עובדים היושבים בחדר בקביעות – ובלבד שנשמר ביניהם מרחק של 2 מ'.

במשרד הבריאות קוראים לציבור להמשיך ולהיות שותף למאמצים לבלום את התפשטות נגיף הקורונה ולהמשיך להישאר בבית. להלן עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית:

– יציאה לעבודה למי שרשאי לכך לפי החוק
– הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד
– סיוע לאדם הנדרש לכך עקב מצב רפואי או מצוקה
– העברת ילדים בין הורים גרושים
– יציאה מהבית לטווח של עד 100 מטרים
– יש להימנע מהתקהלויות
– יש להפקיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם
– יש להקפיד על כללי ההיגיינה.

על פי דיווח באתר "הארץ", מדובר ב"חובה אזרחית" שאין כל סנקציה בצידה, לכן כל מה ששוטר יכול לעשות הוא "לבקש יפה" לעטות מסכה. מצד שני, העובדה שמדובר בחובה מאפשרת לבעל עסק למנוע כניסה ממי שאינו חובש מסכה.
_____________________

דיני עבודה ופיטורין קורונה
נקלעתם לבידוד? מה חובת המעסיק כלפיכם? האם אתם זכאים לשכר בעבור ימי הבידוד? האם תהיו זכאים לדמי אבטלה כשאתם בבידוד? כל השאלות בנוגע לדיני עבודה בחדר המצב שלנו בקבוצת הוואטסאפ שמנהלת עו"ד ליזה דמרי מומחית לדיני עבודה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות