דרישה משר המשפטים פתח בהליך הפרת כללי אתיקה עבור הרכב השופטים שדנו בפרשת יו"ר הכנסת

מארגון בצלמו נמסר. גם מערכת המשפט מחוייבת בשמירת כללים חוקים. נמשיך לעמוד על המשמר ולפקח בכל מקרה של הפרה ועשיית דין לעצמם של הרשות השופטת
יעל חן |
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. צילום: פלאש 90

במכתב מנומק של עשרות עמודים שנשלח מטעם עו"ד אביעד ויסולי יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד ומטעם ארגון זכויות האדם בצלמו הוכח שורת הפרות של כללי השפיעה בפסיקה זו, ביניהם שהשופטים כלל לא התייחסו לטענות המשפטיות של יו"ר הכנסת, לא הגיבו לדבריו וכן שהוא הוטעה על ידם שכן נאמר לו מפורש על ידם שהם טרם החליטו וכדבריהם " בטרם נקבע מסמרות נבקש את תגובת יו"ר הכנסת" וכעת מתברר שהמסמרות אכן נקבעו ופס"ד כבר היה כתוב לחלוטין .

מעו"ד אביעד ויסולי נמסר"בבג"ץ יו"ר הכנסת נחצו כל הקווים האדומים ביחסים בין בית המשפט העליון לכנסת. מדובר לא רק בהחלטה התקדימית, אלא גם בדריסה של זכויות יסוד של יו"ר הכנסת כזכות הטיעון. שופטי בג"ץ התעלמו לחלוטין מטיעוני יו"ר הכנסת, אשר הוכשו להם דקות ספורות לפני שהם פרסצו את פסק הדין בעניינו. מדובר בזלזול בכנסת וביזוי יושב הראש שלה."

השר אוחנה התבקש להגיש בעניין קובלנה משמעתית נגד שופטי ההרכב, ובראשם נשיאת בית המשפט העליון א' חיות.

כפי שיו"ר הכנסת אדלשטיין אמר: "הבנתי שאיש לא טרח לקרוא את הדברים שכתבתי… מי שלא מבין את המציאות בכנסת, לא מבין את גודל האירוע".

פניתי לשר אוחנה וביקשתי ממנו לטפל בתלונה בהקדם האפשרי.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות