18 חודשי מאסר למורה שקיים יחסים מיניים עם תלמידתו

הנאשם, בן 58, הורשע במסגרת הליך גישור במעשה סדום ובכך שניצל את מעמדו כמחנך כדי לבצע בתלמידה מעשים מגונים. ביהמ"ש: המעשים אמנם לא בוצעו בכפיה, אך לא ניתן לומר כי נעשו בהסכמה"
רונן לוי |
ילדה בת 14 הותקפה מינית - אילוסטרציה
אילוסטרציה shutterstocl

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, שופט מיכאל קרשן גזר שנה וחצי מאסר על מורה שנאשם במעשה סדום בתלמידה. השופט קרשן גם קבע שהמורה יפצה את התלמידה ב-50 אלף שקלים. "ציבור המורים והמחנכים בישראל", נכתב בגזר הדין, "צריך להפנים את האיסור על קיום מערכות יחסים אישיות עם תלמידים בכל שכבות הגיל. בהינתן אופי הציבור בו עסקינן סבורני שקיים סיכוי של ממש שהחמרה בעונש תקדם את אינטרס הרתעת הרבים".

המורה, בן 58, הורשע על יסוד הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן, במסגרת הסדר טיעון שבא בעקבות הליך גישור, בביצוע עבירות של מעשה סדום באדם שמלאו לו שש עשרה שנים וטרם מלאו לו שמונה עשרה שנים, תוך ניצול יחסי חינוך ומעשים מגונים בקטינה שמלאו לה ארבע עשרה תוך ניצול יחסי חינוך.

לפי עובדות כתב האישום המתוקן, מדובר במורה ומחנך כיתה י"ב, כאשר המתלוננת למדה בכיתת חינוך של הנאשם בבית הספר. לפני כשנתיים הם החלו בהתכתבויות בטלפון הסלולרי וכעבור זמן קצר הם נפגשו בבית קפה ובמהלך הפגישה ערכו ביניהם מסמך שנועד להסדיר את מהות היחסים ביניהם. בין היתר נכתב במסמך זה כי עליהם לשמור את מערכת היחסים ביניהם בסוד. בתום הפגישה נישק הנאשם את המתלוננת בפיה.

לאחר מכן, כך לפי האישום, במשך כחצי שנה נפגשו המורה והתלמידה מחוץ לבית הספר ונהגו לשוחח ולהתכתב באמצעות הטלפון הסלולרי. במהלך התקופה, הוא שלח לה תמונות של איבר מינו והיא חשפה בפניו את החזה שלה בשיחת וידאו. באחד המקרים בעת ששהו ברכב במקום מבודד הוא ביצע בה מעשה סדום.

בתסקיר הנפגעת אותו ביקש לקבל השופט, עלה כי הנערה התקשתה תחילה לשתף בפרטי הפגיעות שעברה מחשש להצפת רגשות וזיכרונות שליליים, קשים וכואבים. הוריה התגרשו לאחרונה ולהערכתה, חשיפת הפגיעה בה האיצה את תהליך פרידתם. הפגיעה במתלוננת התרחשה ונחשפה בשנת לימודיה האחרונה בבית הספר התיכון. כתוצאה מכך נפגעה יכולתה לעמוד בבחינות הבגרות והיא עושה כעת מאמצים להשלים את החסר.

המתלוננת, כך תואר, ראתה בו דמות אב, והיא חשה שהמורה מבקש קשר עמה והדבר עורר בה תחושת בושה לצד רצון להמשיך וליהנות מתשומת הלב שלו. הנאשם החתים את המתלוננת על הסכם לפיו היא בבעלותו ועליה לאהוב אותו ולשמור בסוד על הקשר ביניהם. בתמימותה חתמה המתלוננת על ההסכם. השיח ביניהם הפך בהדרגה להיות בעל סממנים מיניים. המתלוננת שיתפה בתחושות גועל מעצמה שמילאו אותה כאשר נגע הנאשם באיבריה האינטימיים.

בגזר הדין כתב השופט קרשן כי "המעשים אמנם לא בוצעו בכפיה, אך בהינתן העובדה כי נעשו בין מורה-מחנך כבן 56 לבין תלמידת כיתה י"ב, אי אפשר לומר שנעשו בהסכמה".

"בהינתן הקשר המיוחד בין מורה לתלמידו", כתב השופט בגזר הדין, "קשר סמכותני שמבחינת התלמיד גובל לעיתים בהערצה, אין לאפשר קשר מיני בין השניים. אמת, הקטינה בה עסקינן הייתה בעת המעשים כבת 17 ,על סף הבגירות. ברם, דווקא בשנות הלימודים האחרונות בתיכון, כאשר התלמידים מצויים בשיאו של גיל ההתבגרות והם מוצפים בהורמונים ורגישים במיוחד להשפעות חיצוניות, ישנו טעם מיוחד לאסור בתכלית האיסור על קשר מיני בין מורה לתלמיד".

השופט קרשן הוסיף: "הנאשם ידע היטב שמעשיו יגרמו לנזק כבד לקורבנו. עוד אומר כי בתחום עבירות המין ישנה חשיבות מיוחדת לענישה שיהיה בה ממד מרתיע ולא רק כלפי הנאשם. ציבור המורים והמחנכים בישראל צריך להפנים את האיסור על קיום מערכות יחסים אישיות עם תלמידים בכל שכבות הגיל. בהינתן אופי הציבור בו עסקינן סבורני שקיים סיכוי של ממש שהחמרה בעונש תקדם את אינטרס הרתעת הרבים".
______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מיכאל קרשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות