האח נהג למרות שהיה בפסילה – ביהמ"ש הורה על שחרור הרכב

בעל רכב, שאחיו נהג במכוניתו בזמן שלילה, ביקש מבית המשפט לקבל אותה בחזרה. השופט דוד לנדסמן קיבל את בקשתו ואת עמדת באת כוחו, עו"ד נורית מעטוק, כי האח עשה זאת על דעת עצמו וללא הסכמתו
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
נהיגה הודעות טקסט זוכה מחמת הספק. אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע, דוד לנדסמן, הורה למשטרה לשחרר רכב שנתפס לאחר שאחיו של בעל הרכב נהג בו בהיותו פסול מלנהוג בשל צו פסילה מנהלית. השופט לנדסמן, קיבל את בקשתו של בעל הרכב, שטען באמצעות באת כוחו, עו"ד נורית מעטוק כי אחיו נהג ברכב ללא הסכמתו.

הבקשה לבית המשפט הוגשה לאחר שקצין משטרה, נתן צו איסור שימוש לרכב, לאחר שאחיו של המבקש נתפס נוהג ברכב בהיותו פסול מלנהוג בשל צו פסילה מנהלית שניתן על ידי קצין משטרה כמה ימים קודם לכן.

בבקשה טענה עו"ד מעטוק כי מדובר בהחלטה שמגבילה את חופש עיסוקו של מרשה אשר לא נתן לאחיו אישור לנהוג ברכב. "מרשי לא ידע שאחיו נוהג תחת פסילה", טענה עו"ד מעטוק במהלך הדיון בבקשתה, "ומרשי לא היה בביתו כדי לתת אישור לאחיו לנהוג ברכב וכך הוא גם אמר לקצין בשטח שרשם באופן חלקי את דבריו של מרשי".

עו"ד מעטוק הוסיפה: "הקצין בשטח הגיע בנפש בלתי חפצה ובדעה סבורה ולכן, כל עניין האיסור שימוש ברכב וכביכול השימוע נעשה תוך שעה וחצי שבמהלכם מרשי אפילו לא מגיע למקום האירוע בגלל שיחה ממשטרת ישראל כאשר אחיו מתקשר אליו בפניקה לאור זאת שהוא לקח את הרכב ללא הסכמה. למעשה, מרשי השאיר את הרכב בבית עד שהוא יוכל להעביר אותו טסט ולקבל רישיון חדש לאור מגפת הקורונה".

עו"ד נורית מעטוק

עוד ציינה באת כוחו של בעל הרכב, כי בשל החרמת הרכב, מרשה שהוא בעלים של שטיפת רכבים מתנייד עם רכבו של אביו, אבל בסופו של יום זה גם מונע מאביו להגיע לעבודתו בזמן וגם פוגע בחופש העיסוק של מרשה. מנגד, נציגת תביעות התעבורה, טענה כי הקצין פעל על פי סמכות. ההחלטה ניתנה כדין ומדובר באחת העבירות החמורות שבפקודה, ולכן ביקש להשאיר את ההחלטה על כנה.

השופט לנדסמן, כאמור, קיבל את דברי עו"ד מעטוק והורה לשחרר את הרכב ממגרש האחסון אחרי תשלום דמי האחסון. בהחלטתו קבע כי המשטרה תחזיר באופן מיידי את רישיונות הרכב אל הבעלים. "בהתחשב", אמר השופט, "כי צו הפסילה המנהלית ניתן ימים בודדים לפני האירוע שבגינו נאסר הרכב לשימוש ולאחר שהתרשמתי שאכן אחיו של המבקש נהג ברכב ללא הסכמתו או ידיעתו של המבקש, אני מקבל את הבקשה ומורה על ביטול צו איסור השימוש שניתן נגד רכב".


לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד לנדסמן


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות